کد خبر 1511858
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
جراحت تفنگدار دریایی سابق آمریکا در اوکراین

دولت آمریکا اعلام کرد، سرباز سابق ارتش این کشور که سال گذشته توسط روسیه در چارچوب تبادل زندانی آزاد شد در جنگ اوکراین مجروح شده است.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد،‌ تروور رید، تفنگدار دریایی سابق این کشور که سال گذشته میلادی از سوی مسکو در تبادل زندانی با واشنگتن آزاد شد در حین شرکت در جنگ اوکراین زخمی شده است.

یک منبع آگاه که نامش را فاش نکرد به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت،‌ تروور رید چند هفته پیش در درگیری‌های اوکراین مجروح شده است. «ودانت پاتل»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد، این تفنگدار دریایی سابق ارتش آمریکا برای معالجات پزشکی به آلمان منتقل شده است.

پاتل جزئیاتی درباره جراحت تروور رید یا نحوه حضور او در اوکراین مطرح نکرد و تنها گفت که او «در هیچ فعالیتی به نمایندگی از دولت آمریکا دخیل نبوده است.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت، تصمیم تروور رید برای شرکت در جنگ روسیه و اوکراین می‌تواند تلاشهای‌ واشنگتن برای رقم زدن آزادی «ایوان گرشکوویچ» خبرنگار وال استریت ژورنال و «پل ولان»، جاسوس و تفنگدار دریایی سابق آمریکا از زندان روسیه را دچار مشکل کند.

شرکت او در کنار نیروهای اوکراینی در جنگ علیه روسیه نیز می‌توانست در صورت دستگیر شدن دوباره او توسط روسیه و بازگشتش به زندان این کشور سناریوی وخیمی را برای آمریکا در پی داشته باشد.

پاتل بیان کرد: «همانطور که گفته‌ام، ما بسیار صریح به شهروندان آمریکایی و اتباع آمریکایی هشدار داده‌ایم به اوکراین سفر نکنند چه برسد به اینکه در درگیری‌های این کشور شرکت کنند. همانطور که می‌دانید ما در جایگاهی نیستیم که به خروج شهروندان آمریکایی که شخصا به اوکراین رفته‌اند، از جمله آمریکایی‌هایی که ممکن است تصمیم به سفر به اوکراین برای شرکت در جنگ گرفته باشند، کمکی ارائه دهیم.»

جزئیات جراحت این سرباز سابق ارتش آمریکا مشخص نشده اما ودانت پاتل گفت، یک سازمان غیردولتی به منتقل کردن او به خارج از اوکراین کمک کرده است.

تروور رید در آوریل ۲۰۲۲ در یک عملیات تبادل زندانی بین آمریکا و روسیه به ازای آزادی «کونستانتین یاروشنکو»، یک خلبان روس، آزاد شد.

مقام های روسیه در سال ۲۰۱۹ اعلام کردند، او نخست توسط پلیس روسیه به دلیل مستی شدید در شب دستگیر شده و حین انتقال با خودروی پلیس به پاسگاه، به یک مامور حمله کرده است. او بعدا توسط دادگاه روسیه به ۹ سال حبس محکوم شد.

او در یک مقطع در زندان روسیه اعلام کرد در اعتراض به شرایط زندان اعتصاب غذا می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    3 1
    ای کاش میمرد و به هلاکت می‌رسید. بازم خدا را شکر🤩💪🤩
  • عمیر IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    3 2
    چه خبر مسرت بخشی. با سقط شدن وی مسرت بخش تر هم میشود انشاالله. درود بر#روسیه، مرگ بر#آمریکاو اوکراین
    • عمیر IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 2
      زلنسکی میرزمد روسگدا میلرزد 😂💥
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 4
    روسیه ازادش کرده بوده دوبراه برگشته و لت و پار شده. روسیه چوب دل رحمی اش رو میخوره
  • عمیر IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    1 0
    به امید شفای این بنده خدا و بلند شدن برای جهاد درراه حق علیه باطل !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس