کد خبر 1511971
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
دوحه: تلاش قطر برای حل پرونده هسته‌ای، ادامه دارد

مشاور نخست وزیر قطر از ادامه تلاشهای کشورش برای حل «پرونده هسته‌ای ایران» از طریق «پیشنهادها» و «تسهیل دیدارها» خبر داد.

به گزارش مشرق، «ماجد محمد الانصاری» مشاور نخست وزیر-وزیر خارجه و سخنگوی وزارت خارجه قطر، از استمرار تلاش‌های کشورش در «حل پرونده هسته‌ای» میان ایران و غرب خبر داد.

به گزارش روزنامه الشرق قطر، الانصاری با اشاره به دیدار «محمد بن جاسم آل ثانی» وزیر خارجه قطر با «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس، آن را در چارچوب تلاش برای همکاری راهبردی در همه حوزه ها و برگزاری گفت‌وگوی راهبردی در سال آینده در قطر توصیف کرد و گفت، این دیدار فرصتی برای ادامه تلاشهای قطر برای ایفای نقش مثبت در سطح بین‌المللی در حوزه‌های مختلف است.

الانصاری در همین چارچوب به تلاش کشورش در خصوص موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت، «تلاش قطر برای حل پرونده هسته‌ای ایران از طریق ارائه پیشنهادها و تسهیل دیدارها بین مسئولان غربی و ایران در دوحه ادامه دارد».

سخنگوی وزارت خارجه قطر در عین حال گفت، «سخن گفتن از بازگشت به توافق هسته‌ای هنوز سخت است و دوحه تلاش می‌کند موضوع بزرگ را به پرونده‌هایی مجزا تقسیم کند که بشود جداگانه به آن پرداخت و روی نکات و جزئیات آن تمرکز کرد و به شکل جداگانه به آن پرداخته تا اینکه به حالتی منجر شود که وضعیت به توافق فراگیر میان طرفین، نزدیک‌تر باشد».

این مقام قطری خبر داد که «ابتکارها و تلاش‌های دیگر در کنار تلاش‌های قطر در جریان است که برخی، یکدیگر را تکمیل و به حل بحران پرونده هسته‌ای ایران کمک می‌کنند؛ پرونده‌ای ترکیبی و چالشی بزرگ که مدیریت آن از طریق یک واسطه، امکان پذیر نیست».

مشاور نخست وزیر قطر خبر داد که «محمد صالح الخلیفی» وزیر مشاور در وزارت خارجه در سفر اخیر به ایران از رئیس جمهور ایران برای سفر به قطر دعوت کرده و دیدارش با مسئولان ایرانی در چارچوب سلسله دیدارها بین دو کشور در خصوص بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک [برجام] بوده است. الانصاری همچنین گفت که «تلاش‌ها برای تقریب دیدگاهها به طور کل بین ایران و جامعه بین‌المللی در خصوص پرونده‌های مختلف، و تلاش دوحه برای رفع موانع در حصول توافق، ادامه دارد».

الخلیفی دو روز گذشته (یکشنبه) به تهران سفر کرد. او علاوه بر دیدار با امیرعبداللهیان وزیر خارجه (+) و تسلیم پیام امیر قطر برای رئیس جمهور ایران (+)، با علی باقری مشاور سیاسی وزیر و همچنین با علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد و پیام کتبی نخست‌وزیر، وزیر خارجه قطر را هم تقدیم احمدیان کرد.

دوحه: تلاش قطر برای حل پرونده هسته‌ای، ادامه دارد
دیدار الخلیفی با امیرعبداللهیان

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس