کد خبر 1512273
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
صد‌ها شهروند اردبیلی پاکبان محرم شدند

نهمین سال پیاپی همزمان با روز تاسوعا صدها شهروند عزادار حسینی در اردبیل پاکبان محرم شدند و برای پاکسازی معابر این شهر اقدام کردند.

به گزارش مشرق، پاکبانان محرم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور در خیابان‌ها و معابر شهر اردبیل برای پاکسازی شهر اردبیل از ظروف یک بار مصرف و زباله‌ها اقدام می‌کنند.

پاکبانان محرم در چندین گروه ۱۰ نفری در مسیر دسته‌های عزاداری محله‌های ۶ گانه اردبیل حضور یافتند و زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

صدها نفر از فعالان محیط زیست استان با پوشیدن لباس مخصوص در مسیر حرکت دسته‌های عزاداری حضور یافته اند و با پخش ظروف یک بار مصرف گیاهی در ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگ‌سازی در زمینه رها نکردن زباله‌ها در معابر، لزوم توجه به حفظ بهداشت و توجه به حفاظت محیط زیست را ترویج می‌دهند.

طرح پاکبانان محرم نهمین سال است که با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان محیط زیست با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرداری در اردبیل اجرا می‌شود.

هدف از اجرای طرح پاکبان محرم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی که با استقبال مردم روبرو شده فرهنگ‌سازی زیست محیطی با بهره‌گیری از ظرفیت محرم، ترویج استفاده از ظروف یک بار مصرف گیاهی، پاکسازی سیمای شهر از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی و مشارکت مردم در تمیز نگهداشتن شهر و محیط زیست است.

در سال‌های اخیر توزیع نذور در ظروف یک بار مصرف پلاستیکی به ویژه در ایام محرم علاوه بر به خطر انداختن سلامت مردم، باعث افزایش تولید زباله‌های تجزیه ناپذیر شده، در همین زمینه شهرداری و محیط زیست با اجرای این طرح شهروندان را به فرهنگ استفاده از ظروف یک بار مصرف گیاهی تشویق می‌کنند تا علاوه بر داشتن محیطی سالم، سلامتی شهروندان هم به خطر نیفتد.

در ماه محرم سال ۱۳۹۴ نخستین بار در استان اردبیل فعالان محیط زیست این استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی طرح پاکبان محرم را اجرا کردند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس