معاون وزير دفاع آمريکا با ادعاي اينکه 100 سازمان اطلاعاتي خارجي درصدد نفوذ به شبکه سايبري پنتاگون هستند، از عملياتي شدن فرماندهي سايبري جديد ارتش آمريکا خبر داد.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق به نقل از فارس، رويترز در گزارشي به نقل از وزارت دفاع آمريکا اعلام کرد که فرماندهي سايبري جديد ارتش که مسئول محافظت از 15 هزار شبکه کامپيوتري نظامي در مقابل حملات سايبري است، کاملاً عملياتي شد.

بر اساس اين گزارش، "ويليام لين " معاون وزير دفاع، در شماره سپتامبر - اکتبر دو ماهنامه "فارن افرز " نوشت: بيش از 100 سازمان اطلاعاتي خارجي در تلاشند تا به شبکه‏هاي آمريکا راه پيدا کنند، بعضي در حال حاضر هم ظرفيت مختل کردن زير‏ساخت‏هاي اطلاعاتي آمريکا را دارند.

اين گزارش افزوده است: "گيتس " وزير دفاع آمريکا در ماه ژوئن 2009 براي مقابله با تهديدات در حال رشد حملات سايبري، دستور ساخت واحد جديد را صادر کرد، اين واحد جديد، عمليات تهاجمي و تدافعي خود را زير نظر "ژنرال کيت الکساندر "، رئيس آژانس امنيت ملي (NSA)، و بازوي اطلاعاتي وزارت دفاع انجام مي‌دهد.

الکساندر در يکي از بيانيه‌هاي پنتاگون گفته است: فضاي سايبري در شيوه زندگي ما حياتي و ضروري است و فرماندهي سايبري آمريکا دفاع از شبکه‏ها را هماهنگ مي‏کند.

"کلنل ريوز جانسون " سخنگوي فرماندهي سايبري آمريکا نيز در اين زمينه افزوده است: لين در يادداشتي غير رسمي مورخ 31 اکتبر، تصريح کرده است که واحد مستقر در "فورت ميد " مريلند کاملا راه‌اندازي شده است.

اين گزارش در ادامه مي‏افزايد: واحد جديد با ايجاد يک مرکز عملياتي مشترک و تغييراتي در ساختار قديمي وظايف و همچنين کارمندان، در ماه مي کار خود را آغاز کرده است.

اين واحد، بخشي از نيروي هوايي "آفوت " (Offutt Air Force) است که فرماندهي مستقر در نبراسکا است و همانگونه که مسئول اطلاعات جنگي و اطلاعات نظامي جهان است، مسئول عمليات هسته‏اي و هوايي هم هست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس