کد خبر 1512308
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
واکنش وزیر ورزش فرانسه به محرومیت روس‌ها از المپیک

وزیر ورزش فرانسه در خصوص حضور یا عدم حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک صحبت‌هایی مطرح کرد.

به گزارش مشرق، املی اوده کاسترا وزیر ورزش فرانسه این موضوع را که کشورش با کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در مورد حضور یا عدم حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در پاریس ۲۰۲۴ همگام نیست را رد کرد.

وی در جریان مراسم یکسال مانده به المپیک، عنوان کرد: من نمی‌گویم ما اصلا همسو نیستیم، برعکس، ما می‌گوییم گفت‌وگو با IOC بسیار روان و مهم است. ما در ماه‌های گذشته با برخی از وازرتخانه‌های ورزش سایر کشورها صحبت‌هایی داشتیم که ابراز نگرانی کرده‌اند.

وزیر ورزش افزود: کمیته بین‌المللی المپیک به حرف ما گوش کرده است. هدف ما این است به اصل عدم تبعیض که در منشور سازمان ملل متحد قرار دارد، احترام بگذاریم. حالا باید ببینیم آیا بی‌طرفی برای ورزشکاران روسیه و بلاروس عملی است؟ ما می‌خواهیم بی‌طرفی بدون پرچم، بدون سرود و تعهد کامل به ضد دوپینگ باشد بنابراین تصمیمی که IOC بگیرد را دنبال خواهیم کرد.

کمیته بین‌المللی المپیک قرار است در چند ماه آینده در نشستی که به میزبانی هند برگزار می‌شود، تصمیم خود را در خصوص ورزشکاران روسیه و بلاروس نهایی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    0 0
    این ها بود که میگفتند ورزش را سیاسی نکنید ؟
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    0 0
    این چه کمیته المپیکی است که مدافع نازیسم و نژادپرستی است؟ باید تمام کشورهای جنبش غیر متعهدها، پیمان شانگهای و بریکس از شرکت در المپیک کشور نژادپرست فرانسه خودداری کنند.
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
      1 0
      مدافع کمونیست باشند خوبه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس