زلنسکی

رئیس جمهور اوکراین می‌گوید که کمک‌های آمریکا و متحدانش به کی‌یف در بحبوحه عملیات نظامی روسیه در این کشور، کافی نیست.

به گزارش مشرق، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در گفت‌وگو با یک رسانه برزیلی گفت که آمریکا و متحدانش هرچقدر هم که برای کی‌یف کمک نظامی و غیرنظامی فراهم کنند، باز هم کفایت نمی‌کند!

زلنسکی در مصاحبه با «گلوبو» گفت «مادامی که جنگ ادامه دارد، هیچ‌چیزی کافی نیست.» به گفته زلنسکی، اوکراین تنها به سلاح احتیاج ندارد بلکه به کمکی که او «جنگ اطلاعاتی» و همچنین کمک بشردوستانه خواند، نیز نیاز دارد.

رئیس جمهور اوکراین از لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، همتای برزیلی وی خواست تا جهت پاکسازی مناطقی که نیروهای روسیه در آن مین‌گذاری کرده‌اند، برای اوکراین تجهیزات مین‌روبی ارسال کند.

وی همچنین مدعی شد که لولا می‌تواند از طریق سازماندهی دیدار زلنسکی و رهبران آمریکای لاتین، به کی‌یف کمک کند. زلنسکی گفته است که هرگز از لولا درخواست سلاح نکرده است زیرا می‌داند که رئیس جمهور برزیل چنین کاری «نخواهد کرد.»

آمریکا و متحدانش از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار در قالب سلاح، مهمات و تجهیزات برای اوکراین کمک فراهم کرده‌اند.

براساس آمار و ارقام «مرکز کیِل برای اقتصاد جهانی»، مجموع کمک‌های غرب به کی‌یف تا اوایل تابستان ۲۰۲۳ به ۱۸۵.۶ میلیارد دلار رسیده است. برخی حامیان غربی کی‌یف علاوه بر کمک‌های نظامی و غیرنظامی، هزینه اسکان پناهجویان اوکراینی را نیز متحمل شده‌اند. پنتاگون هفته گذشته بسته کمک نظامی دیگری را به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار شامل سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های ضدتانک در اختیار اوکراین قرار داد. روسیه همواره تاکید کرده است که چنین کمک‌هایی تغییری در نتیجه جنگ ایجاد نمی‌کند و صرفا به طولانی شدن آن منجر خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    1 16
    داره از خاک کشورش دفاع میکنه و اونوقت امثال شما طرفدران روسیه خائن و دو رو به مذاقتان خوش نمیاد دست از مخالفت با ارا و افکار ملت ایران بردارید کافی است یک نظرسنجی کوچک انجام بدید ببينيد چند درصد مردم موافق با روسیه هستند
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      6 0
      زلنسکی دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشش غلط کردن میخواستن کنار گوش روسیه زرادخانه هسته ای ناتو برپا کنن!! روسیه جهت دفاع از خودش حق داشته بهشون حمله کنه و از پیشگیری این اراذل به سمت روسیه جلوگیری کنه!! 90% مردم ایران هم ازین دلقک کوکائینی خوششون نمیاد بی خودی رأی رأی نکن اغتشاشو!!!!
    • عمیر IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      0 0
      احسنت خیلی درسته ، این زیرم روسگدای فشاری بازم داره پیام میزارهه 😳😂
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    8 1
    مگه داری با 10 ابر قدرت دنیا میجنگی که 24 ساعت کمک میخوای بر عکس شده پوتین داره باد 10 بار قدرت میجنگه بعد این بابا همش شاکیه
  • ایرانی عصبانی AU ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    5 1
    کسی در ناتو بهش بگه : در دیگ بازه حیای گربه کجا رفته
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    6 1
    گدای معتاد سر چهارراه!! خخخخخخخخ
  • سید IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    7 5
    زلنسکی خواجه ای را ماند که بر پشت الاغی لنگ نشسته و به جنگ پیل سواران رزم آور رفته باشد!!!!
  • عمیر IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 4
    ببینین کی اینجاست پدر برحق روسیه و عامل عقب کشیدن مزدورای روسی از خاک پاک اوکراینی های مقتدر !
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      0 0
      خاکی که لگد مال آمریکا باشه ناپاکه، ناپاک، شما به این میگی اقتدار که زلنسکی که رهبره کشوره جلوی بایدن به اون مشنگی مثل بچه ابتدایی جلوی ناظم مدرسه ایستاده بود؟
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    تو جنگ اول دوم قره باغ کشور به ظاهر اسلامی از ارمنی ها تندرو حمایت کرد اما تو جنگ اوکراین تمام مسیحی ها طرف اوکراین رو گرفتن شیطان شما هستید
  • عمیر IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    هرچی قهرمان مقاومت بگه 😉
  • مهدی IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    تا اول مهرماه مشخص میشه برنده این جنگ کیه اوکراین یا روسیه لطفا دوستان غربی و شرقی با همدیگه در نیفتین بنظرم دلقک صهیونیست زلنسکی فقط غلو و شوآف بلده چیز دیگه ای بلد نیست امریکا فقط داره اوکراین رو تجزیه میکنه بعد جنگ اوکراین غرب اوکراین هم دست لهستان میافته دیگه کشوری مثل اوکراین وجود خارجی نخواهد داشت اروپایی ها یک مثل دارند که میگه روسها چکمه هاشون رو پا کنند اروپا رو فتح میکنن این مثل گزافه نیست ارتش سرخ با نیروی پیاده نظام برلین رو فتح کردند تنها عاملی که باعث پایان جنگ شد همین مسئله بود تمام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس