کد خبر 1514213
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
مرغ تلف شده

رییس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: قطع ناگهانی برق و گرمای هوا موجب تلف‌شدن هشت هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ در یک واحد پرورش مرغ گوشتی این شهرستان شد.

به گزارش مشرق، دکتر محمدرضا متقی روز پنج شنبه افزود: بدنبال اعلام گزارش تلف شدن مرغهای ۴۰ روزه بر اثر نقص فنی برق مرغداری و قطع ناگهانی برق و گرمازدگی طیور کارشناسان دامپزشکی به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: از مجموع ۱۷ هزار قطعه جوجه ریزی در این واحد مرغداری هشت هزار و ۵۰۰ قطعه در اثر گرمازدگی و تهویه نداشتن فضای موجود تلف شدند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد اظهار کرد؛ مالکان واحدهای پرورش دام و طیور بایستی برای جلوگیری از بروز اینگونه حوادث، واحد خود را به منظور استفاده در مواقع ضروری به موتورهای برق اضطراری وصل به مدار و آماده به کار، مجهز کنند.

گناباد با تولید ۲ هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ به ترتیب رتبه های اول، دوم، سوم و چهاردهم استان خراسان رضوی را در این بخش ها دارد.

۳۰۰ هزار واحد دامی متشکل از ۱۸ هزار راس دام سنگین و ۱۲۰ هزار راس دام سبک، ۴۰۰ واحد گاوداری، ۱۶۰ واحد پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار، ۱۲ واحد تولیدی مواد لبنی و خوراک دام و طیور و بسته بندی گوشت مرغ و ۶ کشتارگاه طیور و دام سنگین در گناباد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    0 0
    بهانه مرغ 200 تومنی
  • US ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    اینا رو میدن کارخونه های سوئیس کالباس
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    مرغدار یعنی یک موتور برق بنزینی هم نداشت لااقل دو کولر و دو هواکش کار بکنه تا درست شدن برق؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس