کد خبر 1514313
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
هنرنمایی تلاخادزه ایران در سرزمین افسانه‌ها

طاها نعمتی در دسته به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم موفق به کسب سه مدال طلا در مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان آسیا شد.

به گزارش مشرق، پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان قاره کهن به میزبانی دهلی‌نو در حال برگزاری است. امروز در ادامه این رقابت‌ها و در دسته فوق سنگین به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم دو نماینده ایران به روی تخته رفتند.

حمیدرضا محمدی نخستین نماینده ایران بود که در این دسته به روی تخته رفت. وی در حرکت اول تا سوم یک ضرب وزنه‌های ۱۴۷، ۱۵۵ و ۱۵۸ گیلوگرم را مهار کرد تا به نقره برسد.

محمدی در حرکت اول تا سوم دوضرب وزنه‌های ۱۷۵، ۱۸۷ و ۱۹۲ کیلوگرم را با موفقیت بالای سرد و با مجموع ۳۵۰ کیلوگرم به نقره دوضرب و مجموع دست یافت.

طاها نعمتی دومین ایران بود که به روی تخته رفت و در حرکت اول و دوم یک ضرب وزنه‌های ۱۶۰ و ۱۶۶ کیلوگرم را مهار کرد تا به طلای یک ضرب برسد. نعمتی تلاش کرد در حرکت سوم یک ضرب رکرود جهان را بشکند؛ اما نتوانست با موفقیت وزنه ۱۷۲ کیلوگرمی را بالای سر ببرد. رکورد جهان با ۱۷۱ کیلوگرم در دست علیرضا یوسفی از ایران است.

نعمتی در حرکت اول و دوم دوضرب وزنه‌های ۱۹۰ و ۲۰۰ کیلوگرمی را مهار کرد؛ اما در حرکت سوم نتوانست وزنه ۲۰۶ کیلوگرمی را بالای سر ببرد. او با مجموع ۳۶۶ کیلوگرم به طلای دوضرب و مجموع دست یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    2 0
    یه موقعی شاید تا قبل از رضا زاده با این وزنه ها میتونستی ورودی المپیک رو بگیری. رکورد المپیک 230 کیلو بود و رکورد یک ضربش کمتر از 200 بود
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    0 0
    ماشاالله جوان ایرانی خدا حفظت کنه
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    2 0
    مگه حسین رضازاده چشه که میگید تالاخادزه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس