حجت‌الاسلام صدیقی: صنعت هسته‌ای به کشور ما آبرو داد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به عوامل قرآن‌سوزی‌های اخیر، گفت: این اراذل، ملاحده، مشرکین و صهونیست‌های ناپاک و وجودهای ظلمانی که قرآن سوزی می‌کنند اصلاً به قرآن راهی ندارند و دارند خودسوزی می‌کنند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران ظهر امروز (۱۳ مردادماه) در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: شما بندگان خوب خدا امت رشید و نورانی ایران و انقلاب و همه حماسه آفرینان کانون‌های برگزاری حماسه نماز جمعه و برادران و خواهران حاضر در این مکان مقدس را و خودم را به تقوای الهی توصیه می‌کنم.

امام جمعه موقت تهران افزود: تقوا، وسیله نجات است و نبود آن وسیله سقوط. تقوا خانه و دژ شکست ناپذیر است. هر کس در این دژ و سنگر زندگی کند، از شر نفس اماره، شیاطین، مستکبران و هر ذی‌شر در امان خواهد بود. در مقابل آن، فجور، بی‌تقوایی و گناه موجب سقوط است.

سالار شهیدان همیشه پرچمدار زندگی‌ساز مقاومت و مجاهدت است

وی گفت: در خطبه اول به مناسبت ایام عرض ادبی به محضر سالار شهیدان، آموزگار عارفان، سرور آزادگان، همیشه پرچمدار زندگی‌ساز مقاومت و مجاهدت؛ مولایمان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اختصاص می‌دهیم.سیدالشهداء (ع)از نظر شخصیت یک شخصیت عرشی، ملکوتی، الهی، ربانی و چهره نورانی عرشی امام حسین(ع) در آیات قرآن ترسیم شده. ایشان خامس آل عبا(ع) است.

حجت‌الاسلام صدیقی بیان کرد: آیه تطهیر که پنج عنصر دارد، خاتم آن حضرت سیدالشهدا است. در آیه مباهله، ۵ پرچم به دست ۵ رکن توحید، برافراشته شد و به عنوان حجت بالغه بر همه عالمیان از جانب خداوند به صحنه مقابله با باطل محض آمدند. رسول خدا(ص)، علی مرتضی(ع)، فاطمه طاهره امام حسن و امام حسین بود که بر اساس تطهیر کلید دل‌ها به دست این پنج عنصر عرشی و نورانی است.

وی افزود: نفوس خبیثه انسان‌های پلید که اهل کفران نعمتند و همواره به امامت شیطان زندگی می‌کنند. دل این‌ها را امام حسین(ع) قفل می‌کند، اگر کسی دلی را می‌تواند قفل کند که مظهریت جلال خدا و قهر خداست‌.

چگونگی سیر الی الله در بیان علامه مجلسی

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سیدالشهدا(ع) رحمت الله واسعه است، تصریح کرد: ایشان دل‌های تینت‌های پاک را، کسانی که سرشت آن‌ها پاک است و خمیره آن‌ها آلودگی ندارد، درب دل آن‌ها را برای نزول ملائکه و فرود آمدن توفیقات الهی و نزول علم لدنی و شهودی باز می‌کند. مانند علمای خاص ما که فقیه، دین شناس، صاحب نظر کارشناس دین در جبهه اعتقاد و اخلاق و شریعت بودند همچون مرحوم ملا محمدتقی مجلسی، علامه، فقیه بزرگوار و سالک الی الله.

وی ادامه داد: او(علامه مجلسی) می‌گوید، ما در مقام سیر الی الله از دو درگاه بر خدا وارد می‌شدیم و حجاب‌ها و فاصله‌ها از بین می‌رفت و با چشم جان که همه جان دیده می‌شود خدا را شهود می‌کردیم. اول؛ موقع تلاوت قرآن بود چون قرآن تنها چند ورق کاغذ یا وسیله دیجیتالی نیست که در یک مجموعه‌ای بگنجد بلکه قرآن؛ نور و تجلی اعظم، حقیقت اسماء الحسنی خدا، روح، حقیقت عینی است و دست کفار به قرآن نمی‌رسد برحسب آیاتی که نسبت به آن تصریح کرده است.

اراذلی که قرآن سوزی می‌کنند؛ اصلاً به قرآن راهی ندارند و دارند خودسوزی می‌کنند

حجت‌الاسلام صدیقی گفت:‌ این اراذل، ملاحده، مشرکین و صهونیست‌های ناپاک و وجودهای ظلمانی که قرآن سوزی می‌کنند اصلاً به قرآن راهی ندارند و دارند خودسوزی می‌کنند. قرآن در تیررس آن‌ها نیست که بتوانند قرآن را بسوزانند. ولی خب اگر لباس فرد مقدسی را بسوزانند هتک حرمت به آن شخصیت قدوسی و صبوحی است.

وی افزود: سوزاندن ضریح امام حسین خباثت، رذالت، شیطنت و دنائت می‌خواهد. این قرآن‌هایی که ما در قفسه‌های خانه‌هایمان داشته و توفیق نگاه به آن را داریم، این‌ها به منزله همان ضریح ائمه و پیراهن یوسف ما هستند و قداست دارند، بوسیدنی هستند و در پیش آن‌ها نباید پای خودمان را دراز کنیم و نباید بدون وضو به آن دست زد. اما، رسیدن به حقیقت قرآن که نور، روح، رحمت واسعه و مظهر همه اسماء الهی است، در دسترس هر کسی قرار ندارد.

سیدالشهدا (ع) حقیقتی از سنخ حقیقت قرآن است

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد:‌ سیدالشهدا (ع) حقیقتی از سنخ حقیقت قرآن است، اگر بدن امام حسین(ع) را قطعه قطعه کردند، حقیقت او که عرشی، ملکوتی و آسمانی است در تیررس احدی قرار نمی‌گیرد و نگرفت. لذا؛ این شعر به حق الهام الهی به زبان شاعر بوده است؛‌ «دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نشد.»

وی ادامه داد:‌ سیدالشهدا (ع) از دیدگاه قرآن کریم کلیددار دل‌های بهشتی و جهنمی بوده و از دیدگاه قرآن کریم، طهارت خاصّه‌ای دارد که برتر از طهارت انبیاء اولوالعزم الهی است. طهارت ایشان همچون طهارت خاتم الانبیاء(ص)‌ است، وجود احاطه حضرت سیدالشهدا(ع) وجود ظِلّی خداوند است؛ یعنی همه جا حضور داشته و دارد. ما هم هر کجا قلبمان پر کشید و یک یا حسین(ع) گفتیم، بدانید که سیدالشهدا(ع) دل شما را برده است. ابتدا از آن سو یاد شما شده و شما هم با جذبه حسینی دلتان به سوی کربلای حسین (ع) پر کشیده است.

امام حسین (ع) آینه‌ تمام‌نمای صفات و اسم اعظم خداوند است

حجت‌الاسلام صدیقی عنوان کرد:‌ منظور از کربلای حسینی خاک آنجا نیست بلکه جریان وجود حسین (ع) و مبارزات و قیام حضرت سیدالشهداء (ع) است. اگر با توجه به شخصیت امام حسین (ع) به او معرفت پیدا کنیم، آن‌گاه ایشان آینه‌ای است که اگر کسی به او نگاه کند، خداوند را با همه صفات و اسم اعظم مشاهده می‌کند. دیگر آثار و برکات سیدالشهدا(ع) در میان همه سفرای الهی، آثار و برکات ویژه‌ای است.

وی افزود: خداوند این‌گونه اراده کرد که تمام انبیاء و ادیان الهی، خاتم پیامبران، دین قویم اسلام، قرآن، تقوا، عدالت، معنویت، عرفان و توحید را با کشتی وجود امام حسین(ع) از طوفان‌ها نجات دهد. ایشان علی الاطلاق کشتی نجات، راهنما و راهبر است. سیدالشهدا(ع) که چراغ هدایت است، این چراغ از قبیل چراغ برق نیست بلکه هم جذبه حسینی انسان را راه می‌برد و هم راه حق را از راه باطل نجات می‌دهد.

اسلام سکولار کاری با صهیونیست‌ها ندارد

خطیب جمعه تهران در ادامه سخنانش با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع)، افزود: آن حضور برای تمایز دادن اسلام ناب با اسلام بی‌مسئولیت و بی‌جهاد ایفای نقش کرد. اسلام سکولار می‌گفت دین از سیاست جداست یعنی فرد متدین به‌دنبال قدرت و عزت نرود و بلکه قدرت باید در دست خودفروخته‌ها باشد و کاری به صهیونیست‌ها نداشته باشند؛ ولی امام حسین(ع) در قیام خود به ما درس دادند که تشکیل حکومت اسلامی، خلع سلاح افراد نالایق از قدرت و سپردن قدرت به اهلش آن‌قدر ارزش دارد که خون خود و یاران خود را نثار کرد.

غرب در چند صد سال اخیر به دنبال معنویت‌زدایی و دین‌زدایی بوده است

وی با بیان اینکه جسارت و هتاکی به ساحت قرآن کریم تازگی نداشته و دنیای کفر از دیرباز با قرآن عناد دارد، تصریح کرد: تمام فعالیت‌های دنیای غرب در چند صدسال اخیر حول معنویت‌زدایی و دین‌زدایی بوده است. امام خمینی (ره) درباره کتاب آیات شیطانی فرمودند «باید ببینیم دولت و حکومت‌های اسلامی با این فاجعه بزرگ چه برخوردی می‌کنند. این اقدام اهانت به مقدسات مسلمانان از صدر اسلام تاکنون و از امروز تا همیشه تاریخ است؛ اگر غفلت کنیم این اول ماجراست و استعمار از این مارها در آستین دارد.»

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: امام راحل آن‌روز نویسنده این کتاب را مهدور الدم اعلام و یک شوک وارد کرده و غیرت‌ها را به‌جوش آوردند؛ و بالاخره آن مرد پلید نتوانست جان سالم از این میدان بیرون ببرد و با داشتن مراقبت‌های بسیار، سیلی خورد و جهنمش از همین دنیا شروع شد.

دولت‌های خبیث در غرب، قرآن را مانع غارت‌گری‌های خود می‌دانند

وی گفت: اهانت به قرآن کریم در آمریکا، انگلیس، هلند، بلژیک و آلمان صورت گرفته بود و اخیراً در سوئد تکرار می‌شود و برخی افراد نادان و مزدبگیر می‌خواهند دولت‌های غربی را از این جنایت هولناک مبرا کنند و بگویند این‌ها تندرو هستند و ربطی به حکومت‌ها ندارد. در حالی‌که هشدار امام (ره) فقط برای حکم قتل سلمان رشدی نبود و می‌خواست بگوید این جریان استعماری است و دولت‌های خبیث در غرب، قرآن را مانع غارت‌گری‌های خود می‌دانند.

خداوند اهانت‌کنندگان به قرآن را تأدیب خواهد کرد

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز جریان مقابله با پیامبر اکرم (ص) و قرآن، همان استکبار آمریکا و انگلیس هستند که در عناد با اسلام نظیری ندارند و خداوند اهانت‌کنندگان به قرآن را تأدیب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما مسلمانان در این‌باره تکلیف داریم، گفت: عزاداران امام حسین (ع) در ایران و سایر کشورها خود را زیر پرچم قرآن می‌بینند و خون امام حسین (ع) همان آیات قرآن است و از این کتاب شریف صیانت می‌کند. رهبر معظم انقلاب نیز در این اقدام را یک توطئه خوانده و خواستار معرفی عامل اقدام به جهان اسلام و اعمال اشدّ مجازات شدند. ایشان هم‌چنین فرمودند مقابله با این هتک حرمت قرآن مورد اتفاق تمامی علمای اسلام است.

دعوت از جوانان مسلمان برای جلوگیری از هتک حرمت قرآن

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: جوانان مسلمان باید فکری کنند تا این‌ها جرئت چنین جنایاتی را نداشته باشند؛ رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند دولت سوئد بداند که مقابل امت اسلام آرایش جنگی گرفته که موجب نفرت مسلمانان و بسیاری از دولت‌های اسلامی خواهد بود.

عزاداری‌های بی‌سابقه امسال برای سیدالشهداء(ع) دارای شور و شعور چشم‌نوازی بود

خطیب جمعه تهران با اشاره به اقامه عزای امام حسین (ع) در ایران و سایر کشورها، علی‌رغم تبلیغات دشمن علیه این مناسک، اظهار کرد: امسال عزاداری‌های بی‌سابقه دارای شور و شعور چشم‌نوازی بود. با اینکه دشمنان فراخوان داده بودند که در هیئت حضور نداشته باشید و لباس مشکی نپوشید و انواع تبلیغات را علیه عزاداری خرج کردند ولی به کوری چشم‌شان عزاداری‌ها در ایران و سایر کشورها نسبت به سال‌های قبل پرشورتر و باشکوه‌تر برگزار شد.

وی ادامه داد: ملت ایران در مقابله با استکبار مدال افتخار دارند و سال به سال در این جهت عمیق‌تر در میدان بوده و مایه افتخار هستند.

شهدای مدافع حرم به تأمین امنیت جهانی پرداختند

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به روز بزرگداشت مدافعان حرم، خاطرنشان کرد: مدافعان حرم و شهید عزت‌ساز ما سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مقابل تشکیل داعش و بنای آن‌ها بر تخریب قبور ائمه اطهار (ع) که مقدمه‌ای برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران بود، با این جریان برخورد سنگینی کرده و مهم‌ترین توطئه جهانی را خنثی کردند.

وی افزود: این عزیزان(شهدای مدافع حرم) به تأمین امنیت جهانی پرداختند و این فتنه مقدمه‌ای بود که یک مُشت وحشی را مسلح کرده بودند تا برای همه‌ دنیا ناامنی ایجاد کنند. مدافعان حرم امنیت را برای ایران تأمین و تثبیت کرده، از حرم‌ها حفاظت نموده و برای جهانیان، حتی سازندگان داعش امنیت را برقرار کردند.

امام جمعه موقت تهران در پایان روز خبرنگار و روز جهاد دانشگاهی را بر فعالان این عرصه تبریک گفت و گرامی داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    3 4
    نحوه زندگی سخنان رفتارهای شما باعث گریز مردم از دین وقرآن گشته در ظاهر حرفی می زنید در پنهان طور دیگر رفتار می کنید امام حسین ع در ظاهرو باطن یکی بود وهر عمل به دین را خود وخانواده با شرف او اول انجام می دادند واز دادن شعارهای که خود وخوانواده خود عمل نکردن پرهیز می کرد بطور خلاصه یک رنگ وصادق بود اما شما اینگونه نیستید همین باعث دین گریزی شده
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    اگر صداسیما ترک قعل و تنیل‌نیود الان مصف اروپا شیعه شدن بودند. سپاه باید تلوزیون خودش را سریع ناسیس کند.
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 2
    اگر صداسیما ترک قعل و تنیل‌نیود الان نصف اروپا شیعه شدن بودند. سپاه باید تلوزیون خودش را سریع ناسیس کند.
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    3 0
    با اینهمه بدعتها و خشونتها که از طرف مسلمانها انجام میشود انتظار نداشته باشید دنیا به اسلام احترام بگذارند از ماست که بر ماست
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 2
    حاج آقا، باید عملی بهشون بفهمونیم که اهانت به اسلام و قرآن هزینه بسیار سنگینی داره، وگرنه تا وقتی که میبینن بخاری از مسلمین بلند نمیشه میفهمن ما فقط هارت و پورت میکنیم، باید با تحریم و قطع رابطه و حتی اگر لازم شد اعلان جنگ بدیم تا بفهمن اسلام و قرآن خط قرمز ماست.
  • کارگر IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    1 0
    پول گندمکاران رو بدید
  • ود IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    1 0
    می‌گفت ۲۴ ساعتها پول گندم و میدم کجاست پس چند ماه شد
  • سعید IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    2 0
    آی رئیسی پولی که از کشاورزان بردی خوردن نداره
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 0
    بذار خودشون رو بسوزونن
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    1 0
    سو استفاده از قرآن هزار برابر بدتر از قرآن سوزی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس