کد خبر 1514541
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۴

به گزارش مشرق، مهدی محمدی، مشاور امور راهبردی رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار چند استوری در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

دولت بایدن در حال اجرای یک راهبرد جامع در منطقه است. یکی از اجزای آن راهبرد تضمین عدم کاندیداتوری درآمد در انتخابات 2024 است.

استقرار بیشتر نیروهای امریکایی در خلیج فارس، برخلاف بیشتر تحلیل‌های رسانه‌ای برای امریکا محدودیت عملیاتی ایجاد خواهد کرد نه بسط ید یا افزایش تنوع گزینه‌ها.

امریکا در حال اجرای یک طرح چند وجهی جدید در منطقه است که برای نخستین بار در کنار ایران، دو مسئله جنگ اوکراین و انتخابات ۲۰۲۴ امریکا به آن شکل داده است. درباره ایران مهار بدون امتیازدهی اساسی، احیای آشوب‌ها و تقویت غربگرایان در انتخابات آتی‌ در دستور کار است.

افشای طرح جدید چند وجهی آمریکا برای منطقه

افشای طرح جدید چند وجهی آمریکا برای منطقه

افشای طرح جدید چند وجهی آمریکا برای منطقه

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    12 1
    آقا جان خودتون وقتی از این دوست عزیزمون مطلب بزارین که معلوم باشه چی میگه، آقا شما یه مشاور عالی هستی اما توی فضای مجازی اصلا خوب رفتار نمیکنی، همش داره هشدار میده که اینجور میشه و اونجور میشه، پس شما چه کاره ای؟
  • FR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    6 4
    در مورد ایران که چیز تازه ای نیست تمام برنامه های سیاست خارجی و داخلی دولت توسط غربگرایان همراه امریکا در حال خنثی شدن است متاسفانه اقدام خاصی تم در داخل نمیبینیم
  • حسین IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    5 0
    دو کلام از عمو مشهدی.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 0
    احسنت. راستش میبایستی خیلی مراقب حرکات عربستان بود. اینکه تصور کنیم عربستان میتواند یا اصلا میخواهد از دست آمریکا رها شود اشتباه است. الان قرنهاست به این سرویس دهی به غربی ها عادت کرده اند. حوادث 11 سپتامبر یک نمونه کوچک آن است. به نظر از همان ابتدا هم طبق دستور واشنگتن عربستان خودش را به ظاهر به سمت اوراسیا چرخانده تا میان کشورهای مهم هند- ایران- چین و روسیه به نوعی تفرقه ایجاد شود. بدون دادن هیچ امتیاز مشخصی به ایران موفق شدند فشار یمن را از سر خودشان بردارند - اردوغان را مجبور کنند حرکات نمایشی انجام دهد - نشست صلح روسیه - اوکراین در جده برگزار میکنند که به احتمال زیاد از آنجایی که دیگر اطمینان دارند که روسیه پیروز این جنگ خواهد بود میخواهند به شکلی تبلیغاتی اوکرایین و نئونازی ها را قربانی خشونت انسانی غیر موجه روسیه معرفی کنند و بگویند تقصیر روسیه است که بر سر میز مذاکره صلح نمی آید و در آخر میان ایران - روسیه و چین برای مثال در مورد بیانیه های جزایر سه گانه و جهت گیری های متفاوت آنها اختلاف بیاندازند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس