نظامیان اوکراینی با مین‌های خود کشته می‌شوند

نیوزویک در مطلبی ضمن تاکید بر تسلط روسیه در حملات هوایی، نوشت: نیروهای اوکراینی دریافته‌اند که تاکتیک‌های ناتو در جنگ با مسکو اثرگذار نیست و از همین رو به مقابله به سبک دوران شوروی بازگشته‌اند.

به گزارش مشرق، تحلیلگران معتقدند که تاکتیک‌های جدید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اوکراین شکست خورده اند، زیرا این کشور دست بالا را در حملات هوایی ندارد.

در حال حاضر بیش از دو ماه از ضدحملات اوکراین می گذرد و این کشور در جنگ با روسیه از تاکتیک های ناتو به همراه تسلیحات پیشرفته غرب از جمله تانک ها و خودروهای زرهی آمریکایی استفاده می کند. اما روز چهارشنبه، نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که آموزش ناتو ممکن است آنگونه که پیش بینی می شد، موفقیت آمیز نبوده باشد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: ارتش اوکراین در حال حاضر روش‌های جنگی غرب را کنار گذاشته و به تاکتیک‌های قبلی خود رجوع کرده است.

کارشناسان تاکید دارند که نیروهای اوکراینی برای موفقیت در میدان جنگ به برتری هوایی نیاز دارند که ندارند.

براساس گزارش ها، اروپا و آمریکا تاکنون ۱۰ ها میلیارد دلار کمک های امنیتی به اوکراین ارائه کرده اند، اما این کمک ها جنگنده هایی همچون اف-۱۶ یا بالگردهای تهاجمی ناتو را شامل نمی شود. به همین دلیل هم ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین تنها چند ساعت پیش از شروع ضد حمله در گفت و گو با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال تاکید کرد که برتری هوایی روسیه و نیاز کی‌یف به دفاع هوایی به این معنی است که در ماه های آینده ما شمار زیادی از سربازان خود را از دست می دهیم.

همیش د برتون گوردون کارشناس تسلیحات در این خصوص به نیوزویک گفت: مقابله اوکراین با هواپیماهای جنگی روسی بدون داشتن جنگنده های غربی مثل این است که با یک دست مبارزه می کند.

دیویس الیسون تحلیلگر راهبردی مرکز مطالعات امنیتی لاهه (HCSS) نیز در مصاحبه با نیوزویک تشریح کرد: هیچ یک از اعضای کنونی نیروهای مسلح ناتو نبردی شبیه به آنچه که اوکراینی ها در ۱۸ ماه گذشته تجربه کرده اند را ندیده است.

وی افزود: شیوه جنگ زمینی ناتو، باوجود دهه‌ها سرمایه‌گذاری و آموزش، هرگز به طور جدی در برابر یک دشمن بزرگ آزمایش نشده است.

پل ون هوفت تحلیلگر دیگر «مرکز مطالعات راهبردی لاهه» در گفت و گو با نیوویک یادآور شد: در مواردی مانند جنگ عراق و خلیج فارس در سال ۱۹۹۱، نیروهای آمریکایی و اروپایی توانستند خیلی زود برتری هوایی را بدست آورند.

نیک رینولدز پژوهشگر جنگ زمینی در اندیشکده دفاعی «مؤسسه خدمات متحد سلطنتی بریتانیا» با اشاره به تاکتیک های جنگی ناتو، تشریح کرد که برخی عناصر دکترین دوران شوروی با نحوه آموزش نیروهای غربی به اوکراین تفاوت اساسی دارد. ضمن آنکه به این موضوع باید کمبود شدید نیروهای مجرب را هم اضافه کرد.

به گفته وی، جای تعجب نیست که اوکراینی‌ها برخی روش های آموزش‌ ناتو را کنار گذاشته اند، زیرا آنها زمان چندانی برای آموزش نداشتند و از همین رو تجربه را بر مفاهیم غربی ترجیح دادند.

از همین رو تحلیلگران مدت‌هاست که در تاثیر نحوه آموزش نیروهای اوکراینی و موفقیت آنها در میدان نبرد تردید دارند. درواقع اوکراین با دستاوردهای اندک و سرعت کند پیشروی با انتقادهایی مواجه شده و نگرانی ها در مورد چگونگی عملکرد کی‌یف در برابر دفاع مستحکم مسکو در سراسر شرق و جنوب اوکراین افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 0
    تاکتیک های جنگی شکست خورده ناتو؟ مرگ بر نیوزویک و رسانه های متغلب آمریکا. در رود بر اوکراین عزیز دل.
  • عمیر IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    1 2
    هر 100 تا کامنت در طرفداری از اوکراین جونم، یک هزارم بیت کوین میگیرم. شعار هر ایرانی درود بر هر اوکراینی☠💛💙💀
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      0 0
      زلنسکی خواجه ای را ماند که بر الاغی لنگ نشسته و به جنگ پیل سواران رزم آور رفته باشد!!!
    • عمیر IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      0 0
      هر یه روبل میگیرم جلوی ارباب پوتینم خم و راست میشم 😳😂
  • عمیر IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 1
    روسگدا بیماری است با انها مهربان نباشید
  • عمیر IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 1
    تروریست های روسی محکوم به فنان 💛💙

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس