کد خبر 1515615
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰
در شبانه روز باید چند ساعت بخوابیم/ علائم اختلالات خواب

فلوشیپ اختلالات خواب، در خصوص اهمیت استراحت انسان و دلایل اختلال خواب، توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، ریحانه حیدری، گفت: موجودات زنده برای اینکه ساختار مغز و بدن بعد از فعالیت‌های روزانه بتواند دوباره احیا شود، نیاز دارد که استراحت کند.

وی با عنوان این مطلب که خواب یک راهکار فیزیولوژیک است که برای بدن و مغز ما طراحی شده است، افزود: هر انسانی نیاز دارد که حدود ۷ ساعت به طور متوسط در شبانه روز بخوابد که این میزان خواب، بر اساس ژنتیک و شرایط هر فرد، ممکن است متفاوت باشد.

حیدری در خصوص بروز اختلالات تنفسی به هنگام خواب، گفت: اختلالات تنفسی حین خواب، همان خروپف است که هر چه سن افراد بالاتر می‌رود و وزن افراد بیشتر می‌شود، افزایش می‌یابد.

این فلوشیپ اختلالات خواب ادامه داد: آقایانی که دور گردن بزرگ‌تری دارند و کسانی که شُلی داخل حلق آنها زیاد است، و یا هر گونه انسداد آناتومی که داخل راه هوای فوقانی آنها است؛ اعم از گرفتگی بینی و پولیپ، یا بزرگی لوزه‌ها یا بزرگی زبان کوچک یا زبان بزرگ، می‌تواند منجر به اختلال تنفسی حین خواب شود که باید کاملاً درمان شود.

حیدری درباره علامت‌های اختلال حین خواب، گفت: خروپف، خواب آلودگی و خستگی روزانه، قطع تنفس حین خواب و همچنین، فشارخون یا دیابت نوع ۲ در فردی که سابقه این مشکلات را در خانواده نداشته یا شدید نبوده، می‌تواند علائم اختلالات خواب تلقی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • البحرین لنا IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 0
    راه تشخیص برنج خوب چه ویژگیهایی دارد؟و بهترین حالت برای پخت برنج؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس