کد خبر 1515712
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
یازدهمی ایران در یونیورسیاد جهانی دانشجویان

کاروان دانشجویان ایران با نام «علمداران» با کسب ۲۳ مدال در رده یازدهم سی و یکمین دوره بازی‌های جهانی یونیورسیاد قرار گرفت.

به گزارش مشرق، امروز سه‌شنبه ۱۷ مردادماه سی و یکمین دوره بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدوی چین فینال رشته تیمی واترپلوی مردان برگزار شد تا تکلیف رده‌بندی مدالی کشورها مشخص شود.

در پایان این رقابت‌ها، ایران با کسب ۲۳ مدال و شکستن مدال‌های دوره قبل و با وجود کسب ۶ مدال بیشتر با ایستادن در رده یازدهم بازی‌ها به کار خود پایان داد. کاروان «علمداران» با ۸۸ ورزشکار در ۱۱ رشته ورزشی در بازی‌های دانشجویان جهان حضور داشت و در مجموع ۲۳ مدال شامل ۵ طلا، ۶ نقره و ۱۲ برنز کسب کرد.

همچنین در جدول توزیع مدال چین با ۱۷۸ مدال (۱۰۳ طلا، ۴۰ نقره و ۳۵ برنز) در رده اول ایستاد. ژاپن با ۹۳ مدال (۲۱ طلا، ۲۹ نقره و ۴۳ برنز) در رده دوم قرار گرفت. کره‌جنوبی هم با ۵۸ مدال (۱۷ طلا، ۱۸ نقره و ۲۳ برنز) در رده سوم ایستاد.

ایتالیا، هلند، ترکیه، هند، چین‌تایپه، لیتوانی و فرانسه در رده‌های چهارم تا دهم قرار گرفتند.

ایران در دوره قبل این رقابت‌ها که در ناپل ایتالیا برگزار شد، صاحب ۱۷ مدال شامل ۷ طلا، ۳ نقره و ۷ برنز شده بود که در چنگدو ۶ مدال بیشتر کسب کرد و رکورد دوره قبل را شکست، اما در رتبه یازدهم جای گرفت.

ایران در ادوار قبل، در سال ۲۰۱۷ در تایوان ۲۳ مدال کسب کرد و در رده دهم ایستاد. در سال ۲۰۱۵ و در کره‌جنوبی هم با ۱۵ مدال در رده نهم قرار گرفته بود.

در این دوره چندین رکورد برای ایران بدست آمد:

میرهاشم حسینی در تکواندو با کسب پنجمین مدال طلای خود را در این رقابت‌ها رکوردشکنی کرد.

ناهید کیانی در تکواندوی زنان بعد از ۹ سال مدال طلا را برای بانوان ایران کسب کرد.

امیرحسین محمودپور در قایقرانی مدال نقره‌ را گرفت که اولین مدال تاریخ قایقرانی در یونیورسیاد و در بازی‌های المپیکی بود.

در تیراندازی با کمان رضا شبانی اولین مدال ریکرو را در تاریخ یونیورسیاد و در سطح مسابقات جهانی برای کشورمان بدست آورد.

در ساندا محنا رحیمی تنها ورزشکار بانوی ایرانی بود و مدال برنز زنان را کسب کرد.

در تالو سیدمحمد حسینی نخستین مدال طلای این رشته را در ادوار یونیورسیاد کسب کرد.

در تکواندو تیم ایران صاحب ۱۳ مدال شد و یک رکورد بی‌نظیر را در کسب مدال‌های جهانی برای خود ثبت کرد.

تیم تنیس روی میز بانوان و مردان ایران هم برای اولین بار در ادوار یونیورسیاد شانس شرکت در رقابت‌هایی دانشجویان جهان را بدست آوردند.

والیبال ایران هم به دیدار رده‌بندی راه یافت، اما برابر تیم چین میزبان بازی‌ها مغلوب و به عنوان چهارمی رسید. این تیم در دوره قبل بازی‌ها هجدهم شده بود.

کاروان علمداران با ۸۸ ورزشکار در ۱۱ رشته در این رویداد شرکت کرد که ورزشکاران رشته‌های تکواندو (مبارزه و پومسه) ووشو (ساندا و تالو)، تیراندازی، قایقرانی، تیراندازی باکمان برای ایران مدال‌آوری کردند.

تیم‌های تنیس روی‌میز، والیبال، جودو، شمشیربازی، دوومیدانی و ژیمناستیک هم در سی و یکمین دوره بازی‌های دانشجویان جهان شرکت کرده بودند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس