کد خبر 1516152
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود

نمازجمعه این هفته تهران، ۲۰ مرداد ماه در مصلی امام خمینی(ره)، به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، نمازجمعه این هفته تهران، ۲۰ مرداد ماه در مصلی امام خمینی(ره)، به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد برگزار خواهد شد. طبق روال، ساعت ۱۰:۳۰ صبح درب‌های مصلی به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

در بخش معرفی کتاب منتخب این هفته، به مناسبت شهادت امام سجاد (علیه السلام) کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» معرفی می‌شود. این کتاب که حاوی بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، درباره زندگی سیاسی امامان شیعه می باشد، به کوشش مؤسسۀ فرهنگی هنری ایمان جهادی تدوین و انتشارات مرکز صهبا آن را منتشر کرده است.

عنوان کتاب عیناً برگرفته از کلام معظم له و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه (علیهم السلام) است و علت این نامگذاری در مقدمه کتاب به تفصیل در بیانات ایشان تشریح شده است.

کتاب «انسان ۲۵۰ ساله»، از یک اشاره، مقدمه و ۱۷ فصل تشکیل شده است. نحوه چینش عناوین و فصل‌ها به ترتیب تاریخ زندگی ائمه (علیهم السلام)، از دوران پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) تا امام حسن عسکری (علیه السلام) است. فصل‌های نهم و دهم این کتاب به شرایط اجتماعی و سیاسی پس از واقعه کربلا و امام سجاد (علیه السلام) اختصاص دارد.

در بخشی از کتاب آمده است:

امام سجاد (علیه السلام) بعد از واقعه عاشورا، مهمترین بار مسئولیت اداره تشکیلات تشیع را بر دوش داشتند و اگر بخواهیم تشبیه کنیم، باید این دوران را به دوران آغازین پیامبر (صلی الله علیه و آله) در مکه، یعنی آن چند سال اول که حتی دعوت، علنی هم نبود، تشبیه کرد. مطمئناً اگر آن برخوردهای تندی که ما در برخی از کلمات امام صادق و امام کاظم و امام رضا(علیهم السلام) ملاحظه می‌کنیم، از امام سجاد (علیه السلام) سر می‌زد، عبدالملک مروان که در اوج قدرت خود بود، به آسانی می‌توانست بساط تعلیمات اهل بیت (سلام الله علیهم) را برچیند.

محتوای کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه (علیهم السلام) است و از این رو، این کتاب بیش از آن که یک کتاب تاریخی صرف باشد، یک فرا تحلیل تاریخی است که به جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه (علیهم السلام) نگاهی کل گرایانه به زندگی هر یک از آن حضرات را با توجه به بستر تاریخی دوره مربوط و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می‌کردند، ارائه می‌دهد.

علاقمندان می‌توانند کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» را با ۳۰ درصد تخفیف از غرفه کتاب آدینه واقع در محوطه شرقی شبستان مصلی تهیه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پری مجرد44 ساله IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    1 0
    نماز جمعه جای حکیم علیرضا پناهیان و حکیم حسن رحیم پور ازغدی است و لاغیر
    • محمد IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      0 0
      حکیم علیرضا پناهیان خیلی خوب بود. دقیق زدین تو خال. حجت الاسلام پناهیان مثله نورافکن اند درین ظلمات زمانه
  • علی IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 0
    قحط الرجال هستش مگه؟ چرا دو تا روحانی با سواد تر اضافه نمیشن به خطاب نماز جمعه تهران؟
  • نیما IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 0
    چرا حضرت آقا خطیب نماز جمعه نمی شوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    بی صبرانه منتظر تعیین خطیب جمعه هفته آینده هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس