حمله مسلحانه به نیروهای حزب‌الله خوش خدمتی به تل‌آویو است

احزاب، جریان‌ها و شخصیت‌های ملی لبنان با صدور بیانیه‌ای حمله مسلحانه به کامیون وابسته به حزب الله لبنان و شهادت یکی از نیروهای این حزب را محکوم کردند.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، احزاب و جریان‌ها و شخصیت‌های ملی لبنان اعلام کردند که حمله مسلحانه به کامیون متعلق به نیروهای مقاومت این کشور را که به شهادت احمد القصاص و کشته شدن یکی از عناصر متجاوز منجر شد، محکوم می‌کنند.

در بیانیه احزاب و جریان‌های ملی لبنان آمده است: این تجاوز یک خدمت رایگان به اشغالگران صهیونیست به شمار می‌رود چرا که نیروهایی را هدف قرار داده که از امنیت لبنان در برابر دشمن صهیونیستی دفاع می‌کنند. نیروهای مقاومت لبنان در برابر صهیوینست ها ایستاده و معادله بازدارندگی را به آنها تحمیل کرده و تل آویو را مجبور کرده اند حقوق دریایی لبنان را به رسمیت بشناسد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: حمله مسلحانه عناصر متجاوز وابسته به شبه نظامیان معلوم الحال که سابق بر این با دشمن صهیونیستی همکاری داشته اند نشان می‌دهد که آنها همچنان براساس دستورهای خارجی به دور از منافع لبنان و ثبات این کشور عمل می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: ما گزارشات تحریک آمیز برخی رسانه‌های مزدور و شناخته شده را که علیه منافع ملی لبنان حرکت می‌کنند رد می‌کنیم. سلاح مقاومت توانسته یک معادله متوازن در زمینه بازدارندگی مقابل دشمن صهیونیستی را ترسیم کند تا لبنان بتواند در آرامش از بحران اقتصادی خود با استفاده از منابع گازی و نفتی بیرون آید.

ارتش لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک درگیری میان سرنشینان یک کامیون و اهالی منطقه الکحاله منجر به کشته شدن ۲ تن شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای ارتش لبنان خود را به محل حادثه رسانده و این منطقه را تحت کنترل خود درآوردند. کامیون مذکور به یکی از مراکز نظامی منتقل و تحقیقات با نظارت دستگاه قضاء در این زمینه آغاز شد.

ارتش لبنان اعلام کرد که به اتخاذ تدابیر امنیتی لازم در این خصوص ادامه می‌دهد.

بخش روابط عمومی حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای توضیحاتی در خصوص شهادت یکی اعضای این حزب ارائه داده بود. در این بیانیه آمده است: یک کامیون متعلق به حزب الله لبنان که از منطقه البقاع به سمت بیروت در حرکت بود در منطقه الکحاله واژگون شد. در حالی که سرنشینان این کامیون برای برقراری تماس و درخواست کمک تلاش می‌کردند چند تن از عناصر مسلح مستقر در این منطقه به سمت آنها آمدند و در ابتدا به سوی آنها سنگ پرتاب کرده و بعد شلیک کردند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: در جریان این تیراندازی یکی از نیروهای حزب الله که وظیفه محافظت از کامیون مذکور را برعهده داشت زخمی شد و بعد از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید. در همین حین نیروهای ارتش لبنان وارد عمل شده و با عناصر مسلح درگیر شدند. نیروهای ارتش مانع آن شدند که عناصر مذکور به کامیون نزدیک شده یا آن را با خود ببرند.

در این بیانیه آمده است: حزب الله لبنان بدین وسیله شهادت «احمد علی قصاص» را که در جریان مأموریت جهادی خود به این درجه نائل شد، اعلام می‌کند.

نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز در جریان دیدار با ژوزف عون فرمانده ارتش این کشور در خصوص جزئیات این حمله در منطقه الکحاله گفتگو کرد. میقاتی در این نشست بر ضرورت تسریع روند تحقیقات درباره جزئیات کامل حمله صورت گرفته تاکید کرد. وی از همگان خواست آرامش خود را حفظ کرده و منتظر نتایج تحقیقات جاری در این خصوص باشند. میقاتی اضافه کرد که ارتش لبنان به تلاش‌های خود برای بازگرداندن آرامش به منطقه و عدم وخیم‌تر شدن اوضاع ادامه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    3 5
    لبنان هم اسلاهات داره؟
  • عبدالله IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    1 3
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel
  • مالک IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    11 4
    در مورد بار کامیون چیزی ننوشتید؟؟
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      2 2
      چطور ؟!! برای شما تفاوتی دارد که آذوقه و مواد بهداشتی و یا سلاح داشته . کار پنهانی از مردم که نبوده
  • مشه ممد TR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    2 0
    محموله كمك بشر دوستانه از جيب مظلوم ايران بوده.
  • علی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    1 4
    حزب الله درحقیقت شاخه نظامی تحت امررهبر عظیم الشان حضرت سیدعلی خامنه ای است...لبیک یاخامنه ای..سلامتی امام زمان وجهت تعجیل درظهورصلوات
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    ناگفته پیداس مسئول این حمله چه گروهی بوده.
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 2
    اقا من نفهمیدم چه خبره،داستان چیه ،مگه توی لبنان نیروی مسلح دیگه ای هم به غیر از ارتش و حزب الله هم هست.عجیب تر اینکه به نیروی خودی حمله کرده و.... یعنی اونجا هم تروریست داره از نوع سازمان یافته.اگه اینطوره چرا حزب الله و ارتش اینها رو تا حالا توی گونی نکردن و دارن واسه خودشون راست راست میگردن و ترور میکنن.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    در مسیر و تو پیچ احتمالا از قبل چیزی ریختند تا کامیونت سُر بخوره و چپ کنه و نیروهای حاضر وابسته به سمیر جعجع وضعیت معلوم آنجا حاضر و داد بزنه و شروع به تیراندازی کنند . دیگر از این واضح تر و توطئه آشکارتر ؟
  • US ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    2 0
    مشخص اسکورت کامیون حز ب اله اول تیراندازی کردن مردم کشتن . مردم پاسخ دادن
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
      0 1
      از آلبانی چه خبر؟
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    حمله کنندگان هم منافقان لبنان هستند. هدفشون فقط پول و قدرت واقعا این افراد حال بهم زن هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس