وزیر راه و شهرسازی: بانک‌ها روند پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی را سرعت دهند

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است، گفت: بانک ها روند پرداخت تسهیلات این طرح در استان ایلام را سرعت دهند.

به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش پنجشنبه در جلسه شورای تامین مسکن ایلام اظهار کرد: وزارت مسکن و شهرسازی در چند محور از جمله بافت فرسوده در سطح شهرها را مورد توجه قرار داده است و یکی از بهترین راه ها برای احیای بافت های فرسوده اجرای بسته های تشویقی است که باید فرمانداران و شهرداران شهرها، این بسته های تشویقی را اعمال کنند تا مردم پای کار بیایند.

وی با تاکید بر اینکه بایستی در حوزه های مالی و ارایه تسهیلات به مردم و در حوزه بسته های تشویقی از سوی شهرداری ها برای احیای بافت های فرسوده اقدام شود، افزود: در حوزه روستایی امتیازات جدیدی را در قالب طرح های هادی روستایی از طریق بنیاد مسکن دنبال می شود و باید با شتاب بیشتری در حوزه واگذاری زمین و ساخت مسکن روستایی ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط، استانداران و فرمانداران برای تسریع در روند بخش های مختلف طرح ملی نهضت مسکن اختیار لازم را دارند، گفت: دست اندرکاران هر جایی که با اختیاراتی که دارند نسبت به الحاق زمین به شهرها اقدام کنند، توافق کنند و هر جایی که مربوط به شورای عالی مسکن است برای رفع موانع ارجاع دهند.

بذرپاش با بیان اینکه تفاهم نامه های خوبی در جهت واگذاری زمین با حضور رییس جمهور در سطح استان ها برای طرح ملی نهضت مسکن انجام شده است، افزود: در حوزه واگذاری زمین اختیارات خوبی به استانداران برای طرح ملی مسکن داده شده و برای دانشگاه ها تفاهم نامه ای با وزیر علوم منعقد شده است و طبق قانون ماده ۱۰ وزارت راه و شهرسازی، واگذاری زمین از طریق دانشگاه ها، اولویت با کارکنان و اعضای هیات علمی است.

وی با تاکید بر اینکه طرح جوانی جمعیت نیز با توجه به اهتمام دولت برای خانه دار شدن زوج های جوان بسیار مهم است، تصریح کرد: در این حوزه نیز طرحی در قالب نهضت واگذاری زمین برای جوانی جمعیت طراحی شده است که به زودی اعلام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در زمان دیگری به حوزه جنوب استان ایلام برای بررسی و پیگیری مسایل و مطالبات مردم این حوزه سفر خواهیم کرد، افزود: تصمیمات خوبی در این سفر برای حوزه های ریلی، راه، راهداری و مسکن در استان گرفته شد و مسیر ایلام به ملکشاهی هم تصمیم گرفته شده که تعریض شده و نقاط حادثه خیز این مسیر حذف شود.

بذرپاش با بیان اینکه ساختمان جدید فرودگاه ایلام با حضور رییس جمهور در استان به بهره برداری خواهد رسید، گفت: تعداد پروازهای فرودگاه ایلام افزایش خواهد یافت و فرودگاه آبدانان هم در دستور کار خواهد گرفت و مجوزهای رسمی صادر خواهد شد.

وی بیان کرد: مردم ایلام مدال افتخار خادمی زائرین سید الشهدا(ع) را بر گردن دارند و این فضل بزرگی است، مردم این استان همواره میزبان شایسته ای برای زوار بوده اند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات به طرح های مسکن ملی در ایلام اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: در بحث تامین مسکن، مسئولان استان باید بیشتر تلاش کنند، اگر زمین تامین نشد، طرح نهضت ملی مسکن در قالب شهرک سازی اجرا شود.

بذرپاش خاطرنشان کرد: بزودی یک تیم از وزارت راه و شهرسازی به ایلام سفر و مشکلات واحدهای مسکن مهر را بررسی می کند.

مهرداد بذرپاش، برای بازدید از تونل‌های شماره ۱ و ۲ اربعین، بازدید از زیرساخت‌های اربعین در محور ایلام به مهران، بازدید از زیرساخت پایانه مرزی ایلام و حضور در نشست شورای تامین مسکن صبح امروز با استقبال مسوولان ایلام وارد این استان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    سلام بدون کارت پایان خدمت نمیشه از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کرد لطفا پیگیری کنید
  • IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    بانک‌ها گفتن باشه خودت مسخره کردی ده تا بانک رفتم میگن هر کی گفته خودش وام بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس