کد خبر 1516715
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
حمله علنی نکونام به مواضع ساپینتو/ جواد همه معادلات مرد پرتغالی را برهم ریخت

حضور همزمان چهار تن از بازیکنان استقلال در ترکیب اصلی این تیم در شرایطی که فصل گذشته اغلب اوقات تنها دو نفرشان در ترکیب بودند نشان دهنده تغییرات کلی در این تیم است.

به گزارش مشرق، نگاهی به ترکیب اصلی استقلال مقابل صنعت نفت آبادان مشخص می‌کند جواد نکونام ساختار تاکتیکی تیمش را به طور کلی زیر و رو کرده است.

ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال، فصل گذشته در چند برهه با صالح حردانی و ابوالفضل جلالی دچار اصطکاک شد.

اتفاقات پیش از انتخابات بازیکنان تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موجب شد تا صالح حردانی در اقدامی عجیب با مصاحبه علیه ساپینتو خروجش از لیست تیم ملی را به تصمیمات غلط ساپینتو و نیمکت نشینی مداومش در اوایل فصل گذشته مربوط بداند.

مشابه این اتفاق درباره مدافع چپ تیم استقلال - ابوالفضل جلالی - هم تکرار شد. جایی که در اواخر نیم فصل اول شایعه شد این بازیکن به علت نیمکت نشینی‌های مداوم و حضور جعفر سلمانی در دفاع چپ قصد جدایی از استقلال را دارد. اتفاقی که در جناح راست خط دفاعی استقلال برای یامگا و حردانی تکرار شده بود.

اما جواد نکونام پس از در دست گرفتن هدایت تیم استقلال با حضور هر چهار بازیکن نام برده در ترکیب استقلال مقابل صنعت نفت آبادان ثابت کرد به هر چهار بازیکن اعتقاد و اعتماد ویژه داشته و از آنها در پست‌های مختلف بازی گرفت.

حضور همزمان صالح حردانی و آرتور کوین یامگا در جناح راست دفاع و حمله همچنین حضور همزمان جلالی و سلمانی در جناح چپ دفاع و حملۀ استقلال هر ۲ جناح استقلال را به شکلی قابل توجه تقویت و البته دستخوش تغییر کرد. طوری که صالح حردانی موفق به گلزنی شد و ابوالفضل جلالی علاوه بر زمینه ساز شدن گل اول استقلال، پاس گل دوم را هم ارسال کرد.

بسیاری از کارشناسان استقلالی نیز فصل گذشته معتقد بودند کارایی یامگا در ۵۰ متر جلویی بیشتر است و جلالی باید در خط دفاع به میدان بیاید که حالا این تصمیم جواد نکونام شاید از سوی آنها نیز مورد تایید قرار بگیرد.

قطعاً از حالا می‌توان پیش بینی کرد این چهار بازیکن در بازی مقابل ملوان جزو نفرات اصلی استقلال برای دیدار مقابل نماینده شهر انزلی خواهند بود. بازی که قرار است پنجشنبه هفته آینده در استادیوم آزادی بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس