کد خبر 1517563
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

سیدحسین کردبچه کرمانشاه (مشهور به عرب) پیرغلام سیدالشهدا(ع) به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان عرفان نیایش تهران دارفانی را وداع گفت و به ارباب شهیدش پیوست.

به گزارش مشرق، سیدحسین کردبچه کرمانشاه (مشهور به عرب) پیرغلام سیدالشهدا(ع) به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان عرفان نیایش تهران دارفانی را وداع گفت و به ارباب شهیدش پیوست.

سیدحسین عرب پیرغلام سرشناس کشورمان که در سال‌های اخیر در هیأت‌های ریحانةالنبی(س) و هیأت عبدالله بن الحسن(ع) به عنوان پیش‌منبرخوان مرثیه‌خوانی می‌کرد، متولد سال ۱۳۲۵ بود و از مداحان قدیمی تهران به حساب می‌آمد.

او چندی پیش به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری شد و عصر امروز دارفانی را وداع گفت.

این پیرغلام سیدالشهدا(ع) دهه اول ماه محرم امسال در هیأت ریحانةالنبی(س) مداحی کرده بود. دهه دوم بنا بود این پیرغلام سیدالشهدا در هیأت سائلین حضرت عباس(ع) مداحی کند، که در شب نخست جلسه به دلیل شرایط نامساعد جسمانی‌اش توان مداحی نداشت. فردای آن روز هم او در بیمارستان بستری می‌شود.

آخرین مداحی سید حسین عرب برای سیدالشهدا(ع) در شب عاشورای ۱۴۰۲

وی از نسل مداحانی همچون احمد شمشیری، سید جواد ذبیحی، علی قصری و محمد علامه بود. اشعار و مرثیه‌های بسیاری حفظ بود و هیچ‌گاه از روی کاغذ نوحه نمی‌خواند. او با آرامش خاصی مداحی می‌کرد.

مراسم‌های تشییع و تدفین این پیرغلام اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پایگاه خبری و تحلیلی مشرق درگذشت این پیرغلام آستان سیدالشهدا را به خانواده او و تمام هیأتی‌ها و دوست‌داران سیدالشهدا(ع) تسلیت می‌گوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس