کد خبر 1517776
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

مجتمع صنایع نظامی "البیت" در شمال تل آویو، حالا به نامی آشنا در رسانه ها تبدیل شده است. نه از آن جهت که بزرگ ترین تولید کننده تسلیحات در رژیم اسرائیل است، بلکه به خاطر انفجار های چند باره ای که در آن رخ داده است.

رسانه‌های عبری دیشب از انفجار در یک کارخانه‌ مواد شیمایی در تل آویو خبر دادند اما خبر آن قدر مهیب بود که نشود مانند دفعات قبل سانسور یا تحریف کرد. دیگر کسی باور نمی کرد که مقامات امنیتی اسرائیل ادعا کنند انفجار ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه (یا ۱ و ۴۰ دقیقه بامداد) مربوط به صنایع شیمیایی است(!)

انفجار در منطقه رامات هاشرون (۵ کیلومتری شمال تل‌آویو ) رخ داده بود. ادعا شد فقط سه نفر زخمی شده اند؛ اما ده ها آمبولانسی که به منطقه اعزام شدند، از تلفات گسترده خبر می دهند.

یکی از شاهدان می گوید: "ناگهان نور بسیار شدیدی دیدیم که آسمان را مثل روز روشن کرد. یک چراغ زرد رنگ و قارچ بزرگی از دود را از سمت رامات هاشارون دیدم. سه یا چهار ثانیه طول کشید. فکر کردم شاید یک موشک باشد".

"البیت سیستمز" (Elbit Systems)، شرکت هوافضا، صنایع جنگ‌افزاری و فناوری اطلاعات اسرائیل است که طیف گسترده‌ای از تجهیزات دفاعی و جنگ‌افزاری شامل ارتباطات رادیویی، پهپاد، انواع رادارها، تجهیزات نیروی دریایی، و سلاح‌های کنترل از راه‌دور را تولید می کند و برخی شعب آن در آمریکا، انگلیس، ایتالیا فرانسه، کلمبیا و برزیل مستقر است. البیت، قلب موشکی اسرائیل قلمداد می شود.

انفجار بامداد امروز، چندمین انفجار در مجتمع های نظامی- صنعتی اسرائیل ظرف چهار ماه اخیر است. ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ هم انفجاری در مرکز سامانه های زمینی البیت سیستمز در منطقه Ramat Hasharon رخ داد.

آن زمان، منابع رسانه ای اسرائیل مدعی شدند علت انفجار، ترکیدگی کپسول گاز و نشت آن بوده است! جروز الم پست هم نوشت که انفجار در اثر فعل و انفعالات شیمیایی رخ داده است. به شکل سر بسته اعلام شد چندین نفر زخمی شده اند.

همان روز یک گروه هکری اعلام کرده بود در حمله ای موفق به اخلال و هک سایت شرکت "اویگیلو" اسرائیل شده است. گزارش هایی نیز در خصوص هک سایت صنایع اسلحه سازی IWI اسرائیل منتشر شد.

دو هفته بعد، یعنی اول اردیبهشت ماه، سایت عبری Hadashot Hamot از وقوع انفجار در صنایع جنگ‌افزاری «البیت» خبر داد، اما گزارشی از تلفات انفجار منتشر نشد.

رسانه ها همچنین اول تیر۱۴۰۲، از وقوع انفجار مهیب در یک انبار مواد شیمیایی متعلق به ارتش در هرتزلیا (شمال تل‌آویو) خبر دادند که در پی آن، حفره‌ای عمیق و دود سفید و قارچی‌شکل ایجاد شد.

انفجار های پشت سر هم در تاسیسات نظامی اسرائیل، همزمان با گسترش عملیات های مقاومت در عمق سرزمین های اشغالی (تل آویو، جنین، قدس و...)، در حالی شدت پیدا کرده که منابع صهیونیستی طی چند ماه اخیر، از بازداشت شماری از صهیونیست ها به اتهام فروش سلاح یا جاسوسی و فروش اطلاعات به مقاومت خبر داده اند.

معمای سومین انفجار در مجتمع نظامی-صنعتی "البیت"

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 0
    «فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَ لکِنَّ اللهَ قَتَلَهُمْ وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمى وَ لِیُبْلِیَ الْمُؤْمِنِینَ مِنْهُ بَلاءً حَسَناً إِنَّ اللهَ سَمِیعٌ عَلِیم» قرار کریم آیه 17 سوره انفال
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 0
    یامنتقم
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 0
    تازه اولشه ،تا نابودی کامل اسرائیل ادامه داره
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    به شاهچراغ های ما حمله می کنند اغتشاش راه می اندازند باید بدانند به ازای هر ناامنی در ایران توسط آنها سپاه هم بیکار نمی‌نشیند و چند برابر به آنها ضربه مهلک میزند. ما از مرگ نمی‌ترسیم عاشق مرگ و شهادت هستیم.
  • سید IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 0
    زدی ضربتی ضربتی نوش کن! زدم، می روم را فراموش کن!!!!!
  • ایرانی IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 0
    دم بروبچه های خودمون گرم سریع جواب دادن کارتمیزی ارائه دادین ادامه بدین که بدونن یکی بزنن ده تا می خورن
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    9 0
    ان شاءالله به زودی بیت العدل هم در اثر ترکیدگی کپسول گاز چنان به هوا برود که دیگر پایین نیاید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس