بلاروس: اوکراین جهان را در آستانه جنگ جهانی سوم قرار داد

«ویکتور خرنین» وزیر دفاع بلاروس ضمن هشدار درباره احتمال درگیری نظامی مستقیم با ناتو اعلام کرد که جنگ اوکراین، جهان را در آستانه جنگ جهانی سوم قرار داده است.

به گزارش مشرق، در شرایطی که تحرکات لهستان در مرز با بلاروس به بهانه مقابله با «تهدیدات» تشدید شده است، وزیر دفاع بلاروس روز سه شنبه (امروز) از احتمال درگیری نظامی مستقیم با ناتو سخن گفته است.

منابع رسانه‌ای از مینسک پایتخت بلاروس خبر دادند، «ویکتور خرنین» وزیر دفاع بلاروس هشدار داده که احتمال درگیری نظامی مستقیم با ناتو در آینده، دارد آشکار می‌شود.

به گزارش وبگاه «oopstop»، وی با بیان اینکه «اعتقاد عمیق ما این است که ایده لیبرال جهانی شدن، مشکل نابرابری دولت‌ها و مردم (کشورها) را حل نکرده است»، هشدار داد: «کشورهای غربی سعی کردند از این ایده استفاده کنند تا هژمونی خود را در مدل دنیای تک قطبی تضمین کنند و منابع کل سیاره را کنترل کنند. در واقع می‌توان در مورد استقرار یک رژیم جدید استعماری در کره زمین صحبت کرد».

به گفته وزیر دفاع بلاروس، تلاش‌های غرب باعث واکنش دیگر نقاط جهان شده و شاهد گذار از جهانی شدن به سمت حفاظت گرایی از منافع ملی هستیم.

خرنین ادامه داد: «ما می‌بینیم که چند کشور به مبارزه پیوسته‌اند و قاطعانه از هویت تمدنی، استقلال، حاکمیت و حق تعامل سازنده خود در جهان چند قطبی دفاع کرده‌اند. امروز، این مبارزه به تقابل جهانی بین غرب و شرق در خاک اوکراین منجر شده است. در همین بین، جنگ نیابتی که در آنجا (اوکراین) اتفاق افتاد، سیاره زمین را در آستانه یک جنگ جهانی سوم قرار داد».

وزیر دفاع بلاروس افزود: «امروز همه نقاب‌ها کنار رفته است، نقشه‌های واقعی غرب هم اکنون به طور علنی از زبان مقامات بلندپایه شنیده می‌شود».

این مقام ارشد بلاروس به اظهارات آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان درباره توافقات مینسک برای حل بحران اوکراین اشاره کرد که در آن او گفته بود، از توافقات میسنک به منظور آماده کردن تجاوز علیه روسیه استفاده شد.

وی همچنین به سخنان آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان اشاره کرد که در آن وی اذعان کرد، ناتو هم اکنون در حال جنگ با روسیه در اوکراین است.

وزیر دفاع بلاروس اعلام کرد که «تهدید پاسخ اتمی» تنها چیزی است که باعث شده کشورهای غربی نتوانند تاکنون جنگ تمام عیار همه جانبه خود را برای تحقق اهدافشان به راه بیاندازند.

خرنین با اشاره به موافقت این کشور برای استقرار تسلیحات اتمی روسیه افزود: «به همین دلیل است که بلاروس بازگرداندن تسلیحات اتمی تاکتیکی به قلمرو خودش را عنصر موثری برای بازدارندگی راهبردی قلمداد می‌کند».

وی با بیان اینکه بلاروس یک کشور صلح طلب است و همیشه آماده برای گفت‌وگو است، هشدار داد که در شرایط فعلی، دولت بلاروس مجبور است سیاست نظامی خود را با وضعیت کنونی تنظیم کند.

وزیر دفاع بلاروس تصریح کرد: «در آینده نزدیک، نسخه جدیدی از (سند) مفهوم امنیت ملی کشور تصویب خواهد شد. در عین حال، ما فعالانه در حال به روز رسانی مفاد دکترین نظامی فعلی هستیم. حتی امروز، این تز که ما همه چیز را انجام خواهیم داد تا هیچ کس حتی سعی نکند به بلاروسی‌ها بگوید چگونه در زمین خود زندگی کنند...ارتش ما آماده عقب راندن هر کسی است که سعی در تجاوز به استقلال، حاکمیت، تمامیت ارضی و نظم مبتنی بر قانون اساسی کشور بلاروس و متحدانش داشته باشد».

وی البته اعلام کرد که بلاروس خواهان حمله به هیچ کشوری نیست و برای چنین کاری برنامه ریزی نمی‌کند و همیشه برای گفت‌وگوی معنادار آمادگی دارد.

اظهارات ویکتور خرنین در شرایطی مطرح شده که طی هفته‌های اخیر تنش‌ها بین بلاروس و لهستان با اظهارات ادعایی مسئولان ارشد این کشور همسایه و عضو ناتو تشدید شده است.

لهستانی‌ها مدعی هستند که احتمال ورود عناصر گروه «واگنر» به خاک لهستان از مرز بلاروس وجود دارد. مقام‌های ورشو با این ادعا، دست به تحرکات نظامی در مرز با بلاروس زده و نظامیان بیشتری در مرز مشترک مستقر کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    5 62
    عجب رویی میخواد که یکی حمله میکنه یکی دیگه مقصر میشه
  • عمیر IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    16 55
    دنیا بدون بلاروس و روسیهای تروریست متجاوز بهتر و بهتر میتونه باشه !
  • US ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 1
    ببینید آلمان دو جنگ جهانی شروع کرد و مطمئنا جنگ‌ جهانی سوم باز از آلمان شروع خواهد شد.
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    17 57
    اوکراین باید خاکش رو میداد به روسیه تا جنگ نشه ؟
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    65 1
    استاد ، از یه مشت اوکراینی صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی که نوکری یه مشت یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش رو میکنن چیز دیگه ای انتظار داشتی؟؟!!
  • US ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    24 53
    روسیه اندازه جنگ اوکراین نیست...جنگ جهانی چیه!! :)) دلقک ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس