وزیرجهاد کشاورزی: نگرانی برای تامین آرد در کشور وجود ندارد

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نشست امروز هیات دولت، گفت: نگرانی برای تامین آرد در کشور وجود ندارد.

به گزارش مشرق، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۵ مردادماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت،‌ گفت:‌ در تیرماه ۱۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار جوجه‌ریزی داشتیم‌. در مرداد هم به همین سمت می‌رویم. این در صورتی است که در ۱۰ تا ۱۲ ماه گذشته چنین میزانی نداشته‌ایم. تأکید ما بر تأمین به‌موقع نهاده‌ها است تا با افزایش سقف جوجه‌ریزی در داخل کشور نیاز را تأمین کنیم.

وی افزود: واقعاً امکان تأمین همه گوشت مرغ و گوشت قرمز مورد نیاز برای جمعیت حدود ۸۵ میلیون نفری کشور با واردات ممکن نیست و بر همین اساس وزارت جهادکشاورزی تلاش خود را بر تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان ایرانی قرار داده است.

وزیر جهادکشاورزی درباره خرید تضمینی گندم، خاطرنشان کرد: تا الان نزدیک به ۱۰ میلیون تن خرید گندم انجام شده است و طی شنبه تا یکشنبه هفته بعد این میزان با روند فعلی به ۱۰ میلیون تن هم عبور می‌کند که یک رکورد است. از ۱۱ و نیم میلیون تن نیاز کشور ما ۱۰ میلیون تن را در کشور تولید می‌کنیم. بازپرداخت آن هم با تأکید رئیس‌جمهوری به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه طلب کشاورزان دیون ممتازه است، در اولویت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    معمولا برعکس میگن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس