کد خبر 1518184
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
عقب‌نشینی صهیونیست‌ها پس از سخنرانی قاطع نصرالله

پس از سخنرانی قدرتمند اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به گزافه‌گویی‌های وزیر جنگ رژیم موقت، ادبیات صهیونیست‌ها و رسانه‌های آن‌ها که هر روز از نزدیک بودن جنگ در جبهه شمالی می‌گفتند، تغییر یافت.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «معاریو»، با اشاره به «تهدیدهای» سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان علیه «اسرائیل» در سخنرانی قدرتمند اخیرش و سخنانش درباره «بازگرداندن اسرائیل به عصر حجر»، از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از تهدیدهای متقابل علیه حزب‌الله گزارش داد.

این روزنامه، به نقل از ژنرال «تامیر هایمان» رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (امان)، نوشت که بعید است اسرائیل در مرزهای شمالی علیه حزب‌الله، وارد جنگ شود.

این روزنامه ادعا کرد: «پس از اقدامات تحریک‌آمیز سازمان لبنانی (حزب‌الله) در مرزهای لبنان - اسرائیل و در سایه سخنرانی نصرالله که در آن، اسرائیل را تهدید کرد، تنش‌های گسترده‌ای ایجاد شده و علاوه بر آن، نگرانی از تشدید امنیتی وجود دارد».

هایمان که اکنون رئیس اندیشکده امنیت داخلی رژیم صهیونیستی است، می‌گوید که اسرائیل به جنگ با حزب الله در [جبهه] شمالی نزدیک نیست. این اظهارنظرها روتین و همیشگی است. اکنون در سراسر مرز، کاهش اصطکاک وجود دارد. ما هنوز به جنگ نزدیک نیستیم».

وی ادعا کرد: «من نوعی خویشتن‌داری را در رفتار تهاجمی حزب‌الله در طول دیوار می‌بینم. نصرالله به دلایل دیگری به همین ترتیب رفتار می‌کند که برجسته‌ترین آن، واقعیت خشن داخلی در داخل لبنان است!».

وی در ادامه ادعا کرد که ایران برای چیزی مهمتر از یک موضوع محلی، جلوی حزب‌الله را می‌گیرد و آن، حمله به تاسیسات اتمی است. اگر ایران وارد این بازی شود، مرتکب یک اشتباه راهبردی شده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره اعتراض نیروهای ذخیره ارتش به تغییرات قضایی مدنظر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تعلیق خدمت نظامی، گفت: «این اقدام به "رهبری ارتش" آسیب می‌زند. زیرا وقتی رهبران متهم به کار بر اساس ملاحظات خارجی و سیاسی دیگر م‌ شوند، در سطح شهروندان عادی قرار می‌گیرند و این اعتماد سربازان را به آن‌ها و همچنین عموم مردم را مخدوش می‌کند».

سید حسن نصرالله در پاسخ به تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیست که تهدید کرده بود، لبنان را به عصر حجر باز می‌گردانند، در مراسم بزرگداشت پیروزی لبنان در جنگ دوم با رژیم صهیونیستی گفت: «ما انکار نمی‌کنیم که اسرائیل با تجهیزات خود و آمریکا می‌تواند این کار را انجام دهد. این چیز جدیدی نیست. نکته جدید این است که لبنان و مقاومت می‌توانند چه کاری انجام دهند. فرماندهان و سران دشمن این را بخوبی می‌دانند، ولی فقط به دنبال مانورهای رسانه‌ای هستند که هیچ ارزشی برای ما ندارد. به فرماندهان دشمن می‌گویم که اگر با لبنان وارد جنگ شوید، شما نیز به عصر حجر بازخواهید گشت».

وی با تأکید بر اینکه مقاومت، بقیه نقاط مرزی اشغالی را بازپس خواهد گرفت و سپر واقعی برای حمایت لبنان خواهد بود، عنوان کرد: امروز دشمن از نظر سیاسی، نظامی، مردمی و روحی، بسیار ضعیفتر از سال ۲۰۰۶ است و محور مقاومت، بسیار قویتر از آن زمان شده است.

پس از این سخنرانی، «نابو کوهن» مشاور امور راهبردی رژیم موقت، سخنان نصرالله را برای تل‌آویو وحشتناک توصیف کرد و با اشاره به مجهز بودن حزب‌الله به موشک‌های نقطه زن گفت: «این یک مشکل راهبردی برای اسرائیل است؛ چه آنها را رهگیری کند و چه نکند. اسرائیل می‌گوید که حزب‌الله در موضع دفاعی قرار دارد. اما این اشتباه است این اسرائیل است که در موضع دفاعی قرار گرفته است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    سلام. دریا مدیترانه باید توسط گروه های مقاومت فلسطین قفل شود. باید مهاجرین مزدوران صهیونیستی از دیا نا امید نمود
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    1 0
    چوب رو ورداری گربه دزده در میره
  • علی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    سیدحسن نصرالله درحقیقت فرمانده کل شاخه نظامی ایران درلبنان و سربازان حزب الله سربازان پشتیبان حکومت ایران هستندکه تحت رهبری کل حضرت سیدعلی خامنه ای رهبرمسلمانان دنیا هستند...نیروهای نظامی ایران با درایت رهبرفرزانه وحکیم به خارج ازمرزها توسعه یافته و منطقه خاورمیانه به زودی با رهبری ایران یعنی سیدعلی خامنه ای یکدست خواهدشد..به اعقادمن رهبرگرامی نایب امام زمان درحکومت هستند و تاظهورحضرت مهدی رهبری مسلمانان بااین سیدبزرگواراست که بعدازظهور تقدیم صاحب اصلیش آقا امام زمان می‌شود وشک نکنیدتاظهور حکومت جمهوری اسلامی ایران پابرجاست..برای سلامتی وتعجیل درظهورآقا امام زمان صلوات بفرستین.صلوات برروح پاک شهدا وهزارصلوات برروح پاک ومطهر سردار دلها حاج قاسم سلیمانی وهمراهان جان برکف ایشان...همراهان سردارعزیزخیلی مظلوم واقع شدن چون اکثرا نامی ازایشان برده نمی‌شود..سعی کنیم وقتی یادحاج قاسم میفتیم ازهمراهان ایشان هم یادکنیم..
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    3 0
    درود بر سید حسن نصرالله
  • رضا IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    سگ های وحشی صهیون فقط غرش شیران می تواند رامشان کند
  • علی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    درود برسیدحسن نصرالله فرمانده مقاومت تحت امر رهبری گرانقدر سیدعلی خامنه ای نایب امام زمان و رهبرکل مسلمانان دنیا..سلامتی امام زمان و جهت تعجیل درظهورصلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس