میرتاج‌الدینی: روابط ایران و عربستان موجب رشد اقتصادی هر دو کشور می‌شود

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس با بیان اینکه تولیدات و صادرات نفت‌ ایران و عربستان همیشه در بازار نفت دنیا تاثیرگذار بوده ، گفت: روابط ایران و عربستان موجب رشد اقتصادی هر دو کشور و حتی سایر کشورهای منطقه می‌شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی درباره نقش ارتباط ایران و عربستان در ثبات منطقه گفت: همکاری ایران به عنوان کشور قدرتمند در منطقه با عربستان که در میان کشورهای عربی و اسلامی تاثیرگذار است در ثبات امنیت منطقه نقش بسیاری خواهد داشت.

وی افزود: بر همین اساس همیشه دشمنان اسلام مخصوصا رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی از جمله ایران و عربستان هستند. البته ایران همواره این توطئه و فتنه‌ها را نقش بر آب کرده است.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس تاکید کرد: دولت مردان عربستان نیز اگر عاقلانه تصمیم بگیرند کما این که در حال حاضر در این مسیر هستند این تفاهم و همکاری در ثبات امنیت منطقه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: ایران و عربستان هر دو عضو اوپک هستند و از نفت خیزترین کشورها به شمار می‌روند که تولیدات و صادرات نفت‌شان همیشه در بازار نفت دنیا تاثیرگذار بوده است. با توجه به پیشرفت های ایران در حوزه های مختلف دانش بنیان و تکنولوژی و سرمایه گذاری های عربستان در عرصه های مختلف، نزدیک شدن این دو کشور موجب رشد اقتصادی هر دو کشور و حتی سایر کشورهای منطقه خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اولین اصل دیپلماسی دولت سیزدهم نزدیکی به کشورهای اسلامی و همسایه و رفع تنش و اختلاف بین کشورها است. خوشبختانه موفقیت‌هایی در این راستا به دست آمده از جمله بازگشایی سفارت‌خانه های ایران و عربستان و آغاز روابط و همکاری های دیپلماتیک.

وی در پایان گفت: سفر به کشورهای دیگر اسلامی و ایجاد تفاهم نامه ها جزو کارنامه موفق این دولت است و می‌توان از دیپلماسی فعال و همکاری با کشورهای همسایه و اسلامی به عنوان یکی از موفقیت‌های دولت آقای رئیسی اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    0 0
    کی دستور داد سفارت عربستان رو آتش بزنن
  • صادق IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    0 0
    جناب اقای میر تاج الدینی شما کجا اقتصاد خوانده ای که اظهار نظر میکنی اقتصاد ما رو با عربستان مقایسه نکن عمرا دیگه بهش برسید شما فقط میتونی هندوانه صادر کنی اون هم تابستان
  • IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    ارامکو سود آورترین شرکت در دنیا شده ، این حرف چی میزنه 🤣
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    والا عربستان کار بزرگی هم می‌کنه با ما همکاری می‌کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس