کد خبر 1519069
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱
دستگیری وزیرخارجه سابق پاکستان توسط نیروهای امنیتی

وزیر امور خارجه سابق پاکستان و معاون حزب «تحریک انصاف» در ارتباط با پرونده «عمران خان» توسط نیروهای امنیتی در «اسلام آباد» دستگیر شد.

به گزارش مشرق، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه سابق پاکستان و معاون حزب «تحریک انصاف» روز شنبه توسط نیروهای امنیتی در «اسلام آباد» دستگیر شد.

به گزارش وبگاه «ایندیا تودی» دستگاه تحقیقات فدرال پاکستان قریشی را در رابطه با تحقیقاتی در زمینه «عمران خان» نخست وزیر سابق وماجرای دخالت آمریکا در برکناری او بازداشت کرد. عمران خان ادعا کرده که تحت توطئه آمریکا از نخست وزیری برکنار شده است.

«عمرایوب خان» دبیر کل حزب عمران خان نیز خبر بازداشت قریشی را تایید کرد و گفت که قریشی پس از یک نشست خبری در مسیر رسیدن به خانه بازداشت شد. بازداشت قریشی چند روز پس از آن صورت گرفت که عمران خان به سه سال زندان محکوم شد.

عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان پس از صدور حکم دادگاه توسط پلیس اسلام آباد با هماهنگی پلیس پنجاب از محل سکونت خود در «لاهور» بازداشت شد.

عمران خان از زمان خلع شدن از قدرت در پی رأی عدم اعتماد پارلمان به او در آوریل ۲۰۲۲، تاکنون با بیش از ۱۵۰ پرونده حقوقی از جمله چندین پرونده فساد، تروریسم و تحریک افراد به خشونت در پی تظاهرات مرگبار ماه مه هوادارانش و حمله آنها به اموال دولتی و نظامی مواجه شده است. حکم محکومیتی که دادگاه پاکستان روز شنبه برای عمران خان صادر کرد که به بازداشت او انجامید، تنها مربوط به یکی از این پرونده‌هاست.

خان، ستاره سابق ورزش کریکت بود که بعدا سیاستمدار شد و به رغم برکناری اش همچنان چهره اصلی مخالفان باقی مانده است. عمران خان هفتمین نخست‌وزیر پیشین پاکستان بود که بازداشت شد.« ذوالفقار علی بوتو» در سال ۱۹۷۹ بازداشت و اعدام شد. «نواز شریف» برادر نخست‌وزیر فعلی پاکستان نیز که به عنوان نخست‌وزیر فعالیت داشته است چندین بار به اتهامات فساد بازداشت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس