کد خبر 1519169
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
دفترچه انتخاب رشته کنکور منتشر شد

دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

به گزارش مشرق، دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته در همه گروه‌های آزمایشی در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و انتخاب رشته از طریق سامانه جامع آزمون سراسری برای همه گروه‌های آزمایشی از روز سه‌شنبه ۳۱ مردادماه آغاز و تا روز شنبه ۴ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

داوطلبان پس از انتشار دفترچه راهنما، ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) گروه آزمایشی مربوط و توضیحات مندرج در بخش پیوست ها و نیز ویژه نامه انتخاب رشته اقدام کرده و کدرشته محل‌های مورد نظر خود را (برابر ضوابطی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج شده) استخراج و به ترتیب تقدمِ علاقه مرتب کنند.

پس از آن، کدرشته‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش‌نویس مندرج در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج کنند و منتظر باشند تا ۳۱ مردادماه که مهلت انتخاب رشته آغاز شود.

پس از آغاز مهلت انتخاب رشته، داوطلبان می‌توانند کدرشته محل‌های انتخابی خود را در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت و تکمیل کنند.

پس از تائید نهایی کدرشته‌های انتخابی، شماره ۱۵ رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرار داده خواهد شد. داوطلبان توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر فرد داده می‌شود. ضمناً پس از انجام انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ رقمی، داوطلبان می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را به تعداد دفعات محدود تصحیح یا ویرایش کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس