کد خبر 1519233
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
مقصران گرانی مرغ چه کسانی هستند؟

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به مازاد عرضه در برابر تقاضا، قیمت مرغ در بازار کاهش یافته است که با استمرار این روند قیمت مرغ به تعادل می رسد.

به گزارش مشرق، پرویز فروغی از آرامش بازار مرغ خبر داد و گفت: با توجه به افزایش عرضه مرغ، التهابات قیمت در بازار کاهش یافته است که پیش بینی می‌شود با استمرار این روند بازار به تعادل برسد.

او قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده را ۵۸ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با توجه به نرخ کنونی مرغ زنده، مرغ گرم نباید بیش از ۸۰ هزارتومان در بازار عرضه شود و فروش با نرخ‌های ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزارتومان گرانفروشی است و ارتباطی به مرغدار ندارد.

فروغی ادامه داد: تازمانیکه زیربنای صنعت درست نشود، نوسانات بازار بصورت سینوسی ادامه دارد به طوریکه گاهی مازاد تولید به ضرر مرغداران است و در مقطع دیگر بدلیل کاهش عرضه، قیمت برای مصرف کننده بالاست. از این رو تنظیم بازار مرغ به سیاست و برنامه ریزی دولت بستگی دارد.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری راهکار تنظیم بازار نیست، گفت: در بازار رقابتی مرغ، عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است و از طرفی دولت با واگذاری امور به تشکل‌ها و تامین به موقع نهاده‌های دامی تنها باید بر بازار نظارت کند.

او با بیان اینکه ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه جوابگوی نیاز کشور است، گفت: در مقاطعی که مازاد تولید داریم، مسئولان به فکر تولیدکننده نیستند و در مقاطعی که قیمت بالاست وارد میدان می‌شوند، درحالیکه اتخاذ چنین سیاستی منجر به کاهش تولید و خروج تولیدکننده از چرخه تولید می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Ali IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    1 0
    آخر نفهمیدیم قیمت مرغ چقدر است؟سال ۴۰۲ هم تمام شد.
    • عبدالله مومن IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      1 0
      گوشت مرغ در مشهد 72 تومان است و کسی نمی خرد
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    از کیلویی چهل تومن میشه صد تومن، بعد 98 تومن رو میگید ارزان شد! کجای کارین شما؟ با نباید گران بدهند که مرغ ارزان گیر من نمیاد
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    مرغ گرم نباید بیش از ۸۰ هزارتومان در بازار عرضه شود . باشه
  • محمد IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    مرغ گرم کشتار روز ۱40 هزار تومان خریدم.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    2 0
    میشه خفه شید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس