کد خبر 1519287
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
اتفاقی عجیب در تهران / فروش خانه دلاری شد؟

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره ماجرای فروش دلاری مسکن توضیح داد.

به گزارش مشرق، داود بیگی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر گزارش‌هایی از ماجرای فروش دلاری مسکن در برخی از مناطق تهران شنیده می‌شود. آیا این موضوع در حال رخ دادن است و این‌که دلار به عنوان پول نقل و انتقال برای مسکن تبدیل شده است؟ افزود: ما اصلا بحثی به عنوان خرید دلاری و قیمت‌های دلاری نمی‌توانیم داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در قراردادهایی که به مشاوران املاک داده شده، فقط وجه رایج کشور که ریال است را می‌توان ثبت کرد. پس امکان این‌که ما در قراردادها بخواهیم وجهی خارج از ریال ثبت کنیم، وجود ندارد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: اما به دلیل نوساناتی که اخیرا در موضوع دلار شاهد بودیم، یک عده از کارشناسان، قیمت دلاری برای مسکن تعیین کردند. یعنی گفتند در فلان سال، قیمت یک مترمربع در یک منطقه برای مثال ۱۰۰ دلار بوده است. حالا ۱۰۰ دلار آن زمان چقدر بوده و امروز چقدر شده است.

بیگی‌نژاد متذکر شد: در این شرایط، متاسفانه به اشتباه این برداشت می‌شود و فکر می‌کنند مشاور املاک می‌تواند ثبت دلاری داشته باشد؛ در صورتی که اصلا قراردادهایی که در سامانه کدرهگیری ثبت می‌شود، فقط وجه رایج کشور که همان ریال است را می‌توان ثبت کرد.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی با غیرت IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    این قیمت هائی را که در سایت ها برای مسکن مشاهده میکنیم همه و همه بر حسب دلار 50 هزار تومان است. یک آپارتمان 50 متری در تهران قیمتی حدود 3 تا 3.5 میلیارد تومان قیمت دارد که افراد معمولی جامعه از عهده ان بر نمیایند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس