توصیه مدودف به اروپا: ذوق‌زده هواپیماهای اسباب‌بازیتان نشوید

معاون شورای امنیت روسیه در واکنش به تصمیم اروپا برای ارائه اولین محموله‌ جنگنده‌های «اف-۱۶» به اوکراین، به آن‌ها توصیه کرد هیجان‌زده نشوند و درباره پیامد چنین اقدامی هشدار داد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه در اظهارنظر درباره تصمیم غرب برای ارائه جنگنده‌های «اف-۱۶» به اوکراین، به اروپا توصیه کرد به خاطر هواپیماهای اسباب بازی‌اش هیجان‌زده نشود.

او در اظهارنظر درباره اظهارات «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان که در واکنش به تصمیم هلند و دانمارک برای ارائه این جنگنده‌ها به اوکراین، مدعی روز خوب برای اوکراین و اروپا شد، در صفحه تلگرام خود نوشت: «بچه‌ها خیلی با بازی‌های هواپیماهای اسباب بازی در جعبه شن خود، ذوق‌زده و از خود بیخود نشوید. "روز خوب" بعدی برای اروپا ممکن است آخرین روزش شود». این مقام ارشد روسیه همچنین تصویری از یک هواپیمای سرنگون شده آلمان نازی را به این پست پیوست کرد.

توصیه مدودف به اروپا: ذوق‌زده هواپیماهای اسباب‌بازیتان نشوید

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خبر داده توافقی مهم برای ارائه ۴۲ جنگنده اف-۱۶ به این کشور از سوی هلند حاصل شده است. جدای از آن دانمارک هم اعلام کرده قصد دارد ۱۹ جنگنده از این نوع به اوکراین بدهد و کی‌یف شش فروند آن را قبل از پایان سال میلادی جاری دریافت خواهد کرد. دانمارک و هلند همچنین پیش‌تر برنامه خود برای آموزش خلبانان اوکراینی با کمک بیش از نُه کشور دیگر را اعلام کرده‌اند.

تاکید کشورهای هلند و دانمارک برای ارائه محموله اول جنگنده‌های اف-۱۶ ساخت آمریکا به اوکراین برای جنگ با روسیه، واکنش تند دیپلمات ارشد مسکو در کپنهاگ را همراه شد.

«ولادیمیر باربین» سفیر مسکو در دانمارک روز دوشنبه گفت که تصمیم دو کشور برای ارائه این هواپیماهای جنگی به اوکراین فقط جنگ را تشدید و روند عملیات نظامی ویژه روسیه را طولانی‌تر می‌کند. باربین توضیح داد: «این واقعیت که دانمارک هم‌اکنون تصمیم به اهدای ۱۹ فروند جنگنده اف-۱۶ به اوکراین گرفته، منجر به تشدید درگیری می‌شود».

وبگاه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» به نقل از یک کارشناس هوانوردی نوشت جنگنده اف-۱۶ آنقدر شکننده است که به پایگاه‌های هوایی ویژه نیاز دارد و این پایگاه‌ها می‌توانند توسط روسیه شناسایی و هدف قرار گیرند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    2 30
    مددوف از پوتین توانمندتر است ولی حیف که پیرو پوتین می باشد.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    8 27
    احسنت ،دم جناب آقای دمیتری مدودف گرم!! درود بر ارتش آزادی بخش روسیه و مرگ بر زلنسکی دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشش!!!
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      0 0
      وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • آرش IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    5 1
    دولت برای حمایت از بانکها بورس را ویران کرد
  • محمد IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    4 1
    خدایا خودت کمک کن این جنگ زود تموم بشه مردم چه گناهی دارند که قربانی سیاست میشوند .
  • خراسانی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    9 4
    همان صدای مهیب جنگنده های قدرتمند المان نازی و تانکهای لیوپارد المانی کابوس روسهاست
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    2 8
    سلاح وقتی کپی باشه کارایی ندارد. چون هر چی به اوکراین دادند همش کپی بود. چون اروپا تکنولوژی واقعی ساخت سلاح رو ندارن. کلا در سیستم برده داری چیز قابل توجهی ساخته نمیشه. البته اینها رو گفتم که وزیییز آلمانی دوسنتی مبارکش بیفته! مرگ بر رژیم فاشیست آلمان. هر جایی که مشکلی هست پای یک آلمانی در میان هست
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    16 4
    حالا هی در دادن سوخو ها به ما قر بده درحالیکه با پهپادهای ما خودت را نگهداشتی. تحویل بگیر آقای خرس. بالاخره تو را هم ما نگه خواهیم داشت چرا نمی فهمی
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    23 8
    فشار بخور مدودف.کارتون تمومه دنبال سوراخ موش بگرد
  • DE ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    20 6
    مدودف کچولوی پوزه بزرگ است.زیاد وراجی میکنه.
    • FR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
      3 5
      نظرت راجع به بوش و اوباما و ترامپ و بایدنم همینه؟ یا اونا یسری انسانهای خیرخواه بشریتند!؟
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    24 2
    مدودف مثل یک بچه وقتی بزرگترها حرفشون شده تو چرا زر زر می کنی؟
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    8 1
    گوگولی.... :))
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 7
    مشرق مگر هلند هواپیما نمی سازه چطور f16 دارد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس