اقبالی: سرمربیان در ایران تهدید می‌شوند/ مربیان ما به کلاس‌های خارج از کشور علاقه ندارند

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: مربی‌های معروف دنیا بر اساس تفکراتشان بازیکن می‌گیرند اما در ایران مربی را برای نگرفتن بازیکن مدنظرشان تهدید می‌کنند.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی، در مورد سطح فنی مربیان فوتبال و اینکه چرا آنها شانسی برای مربیگری در لیگ خارجی ندارند، اظهار داشت: به هر حال باید مربیان داخلی به حد استانداردهای لازم برسند و خودشان را به دانش روز فوتبال دنیا برسانند. الان فوتبال دنیا بر اساس استانداردها است.

وی ادامه داد: قطعا مربیان داخلی ما از فوتبال روز دنیا عقب هستند و شناختی از فوتبال خارج از کشور را ندارند و به نظر من فقط ۲ یا ۳ مربی داخلی توان مربیگری در تیم‌های عربی را دارند. البته مربیان داخلی کشورمان علاقه ندارند در کلاس‌های مربیگری خارج از کشور شرکت کنند. اگر این اتفاق بیفتد و مربیان ما دانش‌ خودشان را ارتقا بدهند، صددرصد فوتبال کشورمان رشد می‌کند.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره اینکه کدام مربی می‌تواند در سال‌های آینده شانس حضور در لیگ‌های خارجی را داشته باشد، خاطرنشان کرد: الان فرهاد مجیدی در یکی از تیم‌های عربی سرمربی شده است. قطعا این باشگاه رزومه فرهاد مجیدی را دیده و او را خواسته است. به طور مثال اگر فرهاد مجیدی به النصر برود، باید به بالاترین استانداردهای لازم برسد چون در آن‌جا کریستیانو رونالدو است و باید خودش را با ذهنیت بزرگ‌ترین بازیکن دنیا سازگار کند.

وی افزود: الان هم فرهاد مجیدی پذیرفته که باید دانش خود را روزبه‌روز ارتقا بدهد تا در تیمش موفق باشد. به نظر من الان فقط یحیی گل‌محمدی و مهدی تارتار شانس حضور در خارج از کشور را دارند و اگر می‌خواهند خارج از ایران مربیگری کنند، باید دانش خودشان را افزایش دهند. متاسفانه در ایران هیچ نظارتی بر عملکرد مربیان داخلی نمی‌شود ولی در اروپا چنین چیزی وجود ندارد. وقتی کسی مربی تیمی می‌شود، صددرصد روی آن مربی نظارت می‌کنند. مربیان ایرانی هیچ وقت حاضر نیستند در کلاس‌های مربیگری خارج از کشور شرکت کنند تا از مربیان معروف دنیا تجربه کسب کنند.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیسی‌ها با توطئه پایم را شکستند/ من فوتبال فرهاد مجیدی را نجات دادم

اقبالی ادامه داد: الان مهدی طارمی چند سالی است که لژیونر شده و در بهترین سطح دنیا دارد بازی می‌کند. باشگاه می‌تواند روی یک بازیکن سرمایه گذاری کند اما هیچ‌وقت نمی‌آید روی یک مربی بی‌کیفیت سرمایه گذاری کند چون کار مربیگری به شدت سخت است و مسئولیت ۲۵ یا ۳۰ نفر را بر عهده دارد. اگر مربی در چند بازی نتیجه نگیرد، قطعا باید پاسخگو باشد که چرا تیم نتوانسته نتیجه بگیرد. الان مربی‌های معروف دنیا می‌آیند بر اساس تفکراتشان بازیکن می‌گیرند. در ایران مربی را برای نگرفتن بازیکن مدنظرشان تهدید می‌کنند.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا افزود: تنها مربی‌ای که در داخل کشورمان فعالیت مربیگری دارد و می‌تواند در خارج از ایران فعالیت کند، یحیی گل‌محمدی است چون پتانسیل این کار را دارد. به طور مثال باشگاه فوتبال الاتحاد کلبا آمد روزمه فرهاد مجیدی را نگاه کرد که چگونه توانست استقلال را بدون باخت قهرمان لیگ کند. بعد می‌آیند به مهره‌های آن تیم نگاه ‌می‌کنند. قطعا گل‌محمدی نمی‌تواند در تیم‌های درجه یک فعالیت کند چون با دانش روز دنیا فاصله دارد به نظر من او فقط می‌تواند در تیم‌های درجه ۲ یا ۳ فعالیت کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس