کد خبر 1520201
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
بهترین و بدترین قرعه ممکن برای پرسپولیس کدام است؟/ دیدن رونالدو در تهران جذاب است ولی ...

حضور النصر و ستاره‌هایش در گروه پرسپولیس اتفاق جذابی برای علاقه‌مندان به فوتبال خواهد بود.

به گزارش مشرق، فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا از دیروز آغاز شد و تیم‌های حاضر در پلی آف این رقابت‌ها به مصاف هم رفتند تا تکلیف آخرین تیم‌های صعود کننده به مرحله گروهی این فصل لیگ قهرمانان آسیا مشخص شود. تراکتور به عنوان نماینده ما در پلی آف موفق نشد از سد حریفش یعنی الشارجه امارات عبور کند و از گردونه رقابت‌ها حذف شد تا نمایندگان ایران برای این فصل ۳ تیم پرسپولیس، سپاهان و نساجی باشند.

پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل قبل لیگ و جام حذفی در سید یک و دو تیم نساجی و سپاهان در سید دو رقابت‌ها قرار گرفتند. قرار است صبح پنجشنبه قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در مالزی برگزار شود و تیم‌های کشورمان رقبای خود را بشناسند. به غیر از پرسپولیس تیم‌های الاتحاد و الهلال عربستان و همچنین پاختاکور ازبکستان و السد قطر دیگر تیم‌های سید یک هستند که قطعا با پرسپولیس در یک گروه قرار نخواهند گرفت. همچنین تیم‌هایی از یک کشور هم در مرحله گروهی با هم روبرو نخواهند شد. پرسپولیس به عنوان بهترین نماینده ایران که طی سال‌های اخیر دوبار موفق شد به فینال این رقابت‌ها برسد، هم می‌تواند در گروه مرگ قرار بگیرد و هم می‌تواند با تیم‌های راحت تری همگروه شود.

بیشتر بخوانید:

سیدبندی کامل لیگ قهرمانان آسیا پس از حذف تراکتور و صعود النصر/ احتمال رویارویی پرسپولیس با یاران رونالدو قوت گرفت

در این گزارش می‌خواهیم بهترین و بدترین قرعه ممکن را برای پرسپولیس بررسی کنیم. در سید پرسپولیس قطعا با یکی از سه تیم الدحیل، نسف قارشی ازبکستان و الفیحا عربستان روبرو خواهد شد که طبیعتا همگروهی با تیم ناشناخته عربستانی می‌تواند قرعه خوبی برای پرسپولیس باشد. در سید سوم هم الفیصلی (اردن)، استقلال (تاجیکستان)، نیروی هوایی (عراق)، بمبئی سیتی (هند) و آخال (ترکمنستان) حضور دارند و به عقیده کارشناسان همگروهی با آخال ترکمنستان می‌تواند بهترین قرعه ممکن برای پرسپولیس باشد.

هرچند سایر تیم‌های این سید هم خیلی قدرتمند نیستند، ولی نماینده ترکمنستان می‌تواند بهترین گزینه برای همگروهی با پرسپولیس باشد. در سید چهارم این رقابت‌ها و بعد از برگزاری بازی‌های پلی‌آف، در نهایت تیم‌های نوف باخور و آلمالیق ازبکستان، العین و الشارجه امارات و به همراه النصر عربستان مجوز حضور در مرحله گروهی را بدست آوردند. هرچند هواداران فوتبال و علاقه مندان ایرانی این ورزش خیلی دوست دارند که پرسپولیس یا یکی دیگر از نماینده‌های ایران به النصر برخورد کنند و شاهد حضور ستاره‌هایی مثل رونالدو و مانه در ایران باشند، ولی از نظر فوتبالی النصر بهترین تیم سید چهار محسوب می‌شود و همگروهی این تیم با پرسپولیس سخت ترین قرعه ممکن و البته جذاب ترین آن به حساب می‌آید. همگروهی با یکی از تیم‌های ازبکستانی از سید چهار می‌تواند قرعه خوبی برای قهرمان ایران باشد.

حضور فوق ستاره ای مثل رونالدو در ورزشگاه آزادی بسیار جذاب است ولی اگر از بعد نتیجه به این قضیه نگاه کنیم، بهتر است پرسپولیس و سایر نماینده‌های ایران با تیم‌های راحت تری روبرو شوند تا شانس صعودشان از مرحله گروهی افزایش پیدا کند. با توجه به شرایط فعلی و تیم‌های حاضر در مرحله گروهی، بهترین قرعه ممکن برای پرسپولیس همگروهی با ۳ تیم الفیحا عربستان، آخال ترکمنستان و آلمالیق ازبکستان می‌تواند بهترین و ساده ترین گروه ممکن برای پرسپولیس باشد. از آنطرف همگروهی پرسپولیس با تیم‌هایی مثل الدحیل قطر، نیرو هوایی عراق و النصر عربستان هم می‌تواند سخت ترین قرعه ممکن باشد و یحیی گل محمدی و تیمش را به گروه مرگ بفرستد.

یحیی در سال ۲۰۲۰ توانست پرسپولیس را برای دومین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا ببرد ولی در بازی نهایی مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی شکست خورد و دستش از جام قهرمانی کوتاه ماند. هرچند با توجه به هزینه زیاد تیم‌های عربی و به خصوص چند باشگاه مطرح عربستانی کار برای رقابت با آن‌ها سخت شده و قهرمانی در آسیا یک اتفاق فوق العاده دشوار محسوب می‌شود، ولی به طور حتم پرسپولیس با توجه به داشتن بازیکنان در سطح ملی و با تجربه که سابقه بازی در یک یا دو جام جهانی را دارند، می‌تواند با این تیم‌های پولدار رقابت کند. هرچند کار واقعا سخت است و نمی‌شود با شرایط فعلی خیلی انتظار صعود به مراحل پایانی و قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را از پرسپولیس و سایر نماینده‌های کشورمان داشت.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    2 1
    این بار هم موفق میشه پرسپولیس
  • حامد IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    تیم قهرمان بدون باخت رو از آسیا حذف کردید مطمئن باشید این سه تیم هم مثل تراکتور راهی جزء حزف و شکست نداران .آه هواداران استقلال بدرقه راهتونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس