کد خبر 1520458
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
در آشپرخانه سلطنتی سعدآباد چه می‌گذرد؟

مجموعه مستند ۲۰۰ قسمتی با موضوع «گردشگری خوراک» با عناوین طعم سفر، بسیار سفرباید، ماچله و خوراک‌های ایرانی در آشپرخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در حال نمایش است.

به گزارش مشرق، این روزها اگر سری به مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد بزنید و راهی موزه آشپزخانه سلطنتی بشوید شاهد نمایش مستندهای با موضوع خوراک خواهید شد.

در محلی که پیشتر غذاها به شکل خاص و ویژه برای خانواده سلطنتی طبخ می‌شده و پر است از ابزار و ادوات مختلف حالا ارزش افزوده‌ای هم قرار داده شده تا علاقه‌مندان به خوراک و تاریخچه غذاهای سنتی و بومی ایرانی به شکلی علمی با این صنعت آشنا شوند.

در آشپرخانه سلطنتی سعدآباد چه می‌گذرد؟

آثار مستند گردشگری خوراک در ۲۰۰ قسمت را عبدالرحیم صاحب الفصول سالها با سفر به اقصی نقاط ایران تهیه کرده تا بخشی از تاریخ ایران زمین را به تصویر بکشد.

این مستندها در زمان‌های مختلف تهیه شده‌اند؛ برخی ین ۵ تا۱۰ دقیقه هستند و برخی هم در مستندهایی تا ۲۵ و ۳۵ دقیه تهیه شده اند، طعم سفر، بسیار سفر باید،ماچله و خوراک‌های ایرانی از جمله مستندهای هستند که این روز ها به جزئی از کاخ سعدآباد تبدیل شده‌اند.

صاحب الفصول می گوید: ااین برای اولین بار است که در موزه‌های کشور اثری به شکل ثابت پخش و عضو بخشی از موزه می‌شود.‌ پیش از این این مجموعه مستندها از رسانه ملی به نمایش در آمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 1
    انشالله یه روز بیاد که برای صاحبان اصلیش آشپزی کنن
    • ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      0 0
      صاحبان اصلیش ملت مسلمان ایرانه نه شما فراریان آوارهء وطن فروش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس