تهدید بایدن به آغاز روند استیضاح در کنگره از ماه آینده

کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان امریکا، جو بایدن رئیس جمهوری این کشور را تهدید کرد در صورت مخفی کردن اطلاعات خانواده اش، روند استیضاح او از ماه آینده میلادی (سپتامبر)  آغاز می شود.

به گزارش مشرق، کوین مک‌کارتی، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه ای گفت، اگر دولت آمریکا همچنان به رد درخواست ها، اسناد و احضاریه‌ های ارائه شده از سوی کمیته‌های مجلس نمایندگان ادامه دهد، این مجلس می‌تواند به محض بازگشت از تعطیلات در ماه سپتامبر، تحقیقات استیضاح او را آغاز کند.

مک کارتی در مصاحبه‌ با شبکه فاکس بیزینس گفت: «اگر دولت بایدن به مبارزه برای پنهان‌کردن اطلاعاتی» که می‌توانند به سوالات کمیته‌های مجلس نمایندگان در مورد خانواده بایدن ادامه دهد، آنگاه مجلس با استیضاح پیش خواهد رفت.

مک کارتی افزود: چگونگی این تصمیم به بایدن بستگی دارد. اگر مدارک را در اختیار ما بگذارند، نیازی به استیضاح نیست. اما اگر آنها از ارائه اسناد خودداری کند و و مردم آمریکا از آنچه سزاوار دانستن آن هستند محروم کنند، وقتی به مجلس بازگردیم، تحقیقات استیضاح را آغاز خواهیم کرد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که اکنون در تعطیلات تابستانی بسر می برند، در ۱۲ سپتامبر کار خود را از سر خواهند گرفت.

مک کارتی پیش از این نیز به گزارش اداره خدمات داخلی اشاره کرده و گفته بود که براساس آن دادستان ها تحقیقات مربوط به جرایم مالیاتی هانتر را به کندی پیش می برند.

مجلس نمایندگان آمریکا می گوید در تحقیقاتی دریافته که میلیون ها وجوه خارجی از طریق شرکت های کاغذی (شرکت هایی که تنها بر روی کاغذ وجود دارند و هیچ دفتر و کارمندی ندارند) به حساب اعضای خانواده و همکاران بایدن واریز شده است.

به گفته مک کارتی، تحقیقات، آنها را به سرنخ هایی رسانده که می تواند تقاضا برای استیضاح رئیس جمهور را افزایش دهد.

رئیس مجلس نمایندگان معتقد است: بایدن از امری استفاده کرده که ما از زمان ریاست جمهوری ریچارد نیکسون دیگر ندیده بودیم؛ تسلیح دولت به نفع خانواده‌اش و سلب توانایی کنگره برای نظارت.

این درحالی است که کاخ سفید در واکنش به اظهارات مک کارتی، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان را به عدم تمرکز بر موضوعات مهم متهم کرده است.

تحقیقات مک کارتی چند روز پس از آن آغاز شد که سناتور چاک گراسلی از ایالت آیووا و جیمز کومر رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان گزارشی از پلیس فدرال آمریکا (FBI) را منتشر کردند که در آن ادعاهایی مربوط به فساد همکاری هانتر با شرکت انرژی اوکراینی "بوریسما" را مستند کرده بود.

این گزارش در حالی منتشر شده است که روزنامه نیویورک پست هم گزارش داده بود که دوون آرچر دستیار پیشین هانتر، این هفته پشت درهای بسته در کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان بر سر موضوعات پیش آمده شهادت خواهد داد. گفته می شود این شاهد خواهد گفت که هانتر از نفوذ پدرش در زمانی که سمت معاون رئیس‌جمهوری را برعهده داشت استفاده کرده و وی در جریان مکالمات تلفنی شرکای خارجی هانتر قرار داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس