کد خبر 1520463
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
تحریم دارویی آمریکا شامل روسیه شد

درحالی که غرب، روسیه را تحریم دارویی نکرده، اما یک شرکت بزرگ آمریکایی عرضه داروی هپاتیت در روسیه را متوقف کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از کومرسانت، شرکت داروسازی بزرگ MSD آمریکا اعلام کرد که توزیع داروی زپاتیر در روسیه را که در درمان بیماری هپاتیت نقشی اساسی را ایفا می‌کند، متوقف کرده است.

سازمان غذا و داروی روسیه اعلام کرده که تولیدکنندگان موظفند، یک سال پیش از توقف عرضه داروها، این موضوع را به شرکت‌های توزیع‌کننده اطلاع دهند، بنابراین پخش داروی مذکور تا سال 2024 در روسیه ادامه پیدا خواهد کرد.

گفته می‌شود؛ وزارت بهداشت روسیه هشدارهایی را نسبت به توقف داروی زپاتیر و چند داروی دیگر به بیمارستان‌های سراسر این کشور داده است. داروی زپاتیر برای درمان بیماران مبتلا به هپاتیت سی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تحریم دارویی آمریکا شامل روسیه شد

سال گذشته میلادی 11 میلیون دلار داروی زپاتیر در روسیه مصرف شد و گفته می‌شود، این رقم طی سال جاری به 7.6 میلیون دلار رسیده است.

وزارت بازرگانی روسیه اعلام کرده که داروی زپاتیر مشابه داخلی ندارد، اما چندین کشور دارویی مشغول کار بر روی تولید آن هستند.

اگرچه تحریم دارو در بسته تحریم‌های غرب علیه روسیه گنجانده نشده، اما چند شرکت بزرگ دارویی اعلام کرده‌اند که در حال کاهش فعالیت‌های خود در روسیه هستند. در ماه مارس سال گذشته چند شرکت دارویی از فایزر گرفته تا بایر و نوارتیس، اعلام کردند که آزمایشات بالینی و سرمایه‌گذاری‌های خود در روسیه را متوقف کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس