کد خبر 1520541
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
دومین تلاش کره شمالی برای پرتاب ماهواره شکست خورد

مقام‌های کره شمالی اذعان کردند که دومین تلاش این کشور برای ارسال ماهواره نظامی به فضا، با شکست مواجه شده است.

به گزارش مشرق، بعد از انتشار گزارش‌هایی از اقدام کره شمالی برای پرتاب یک راکت فضائی، ساعتی بعد پیونگ‌یانگ این خبر را تایید کرد.

رسانه دولتی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) بامداد پنجشنبه به نقل از مقامات پیونگ‌یانگ گزارش داد که دومین تلاش این کشور برای ارسال ماهواره نظامی به فضا، با شکست مواجه شده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، پیش از این بیانیه، ارتش کره جنوبی گفته بود که شلیک یک فروند پرتابه قدرتمند که شبیه راکت فضاپیما بود را از خاک کره شمالی رصد کرده است.

در بیانیه ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی آمده است: «این پرتاب را از منطقه تونگچانگ‌ری در ساحل غربی کره شمالی در ساعت ۳:۵۰ بامداد پنجشنبه شناسایی کرد و پرتابه بر فراز آب‌های غرب لئودو پرواز کرد».

دولت کره شمالی درباره پرتاب بامدادی خود توضیح داد: «ماهواره جاسوسی مالیگیونگ-۱ را با استفاده از نوع جدیدی از موشک کولیما-۱ پرتاب کرد، اما به‌دلیل خطا در سیستم انفجار اضطراری حین مرحله سوم پرواز، شکست خورد».

به نوشته یونهاپ، پیونگ‌یانگ در این بیانیه اعلام کرد که سومین تلاش خود برای پرتاب ماهواره نظامی جاسوسی به فضا را در ماه اکتبر امسال انجام خواهد داد.

این در حالی است که روزنامه ژاپنی «کیودو» روز گذشته گزارش داده بود که کره شمالی در پیامی به دولت توکیو، گفته که قصد دارد ماهواره نظامی خود را در تاریخی بین بیست‌ودوم تا سی‌ویکم آگوست به فضا پرتاب کند.

در تاریخ سی‌ویکم می بود که دولت کره شمالی اولین ماهواره نظامی جاسوسی خود را از ایستگاه پرتاب ماهواره «سوهی» در شمال غربی این کشور پرتاب کرد که به‌دلیل از دست دادن نیروی رانشی در پی فعال‌شدن غیرعادی موتور مرحله دوم، در آب‌های کره جنوبی سقوط کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 1
    فدای سرت
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      1 1
      هنوز ده بیست مونده تا به رکورد ایلان ماسک و اینا برسین، موفق باشید!!!
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 1
    انشاله امام زمان اونها هم کمکشون کنه به حق 5 تن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس