کد خبر 1520845
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
.

وزیر دادگستری دانمارک گفته دولت این کشور لایحه برای جلوگیری از اهانت به کتب و اشیای مقدس مذهبی تدوین می‌کند.

به گزارش مشرق، دانمارک روز جمعه اعلام کرد که بعد از آنچه حوادث مختلف مرتبط با اهانت به قرآن باعث ایجاد موجی از خشم در کشورهای مسلمان شد سوزندان کتاب آسمانی مسلمانان را ممنوع می‌کند.

«پیتر هاملگارد»، وزیر دادگستری دانمارک گفت دولت این کشور لایحه‌ای تقدیم خواهد کرد که «اقدامات نامناسب با هر چیز دارای اهمیت مذهبی برای یک اجتماع مذهبی را ممنوع می‌کند.»

وزیر دادگستری دانمارک گفت که هدف از تدوین این لایحه به طور مشخص جلوگیری از سوزاندن و اهانت به کتب مقدس در اماکن عمومی است.

هاملگارد همچنین تصریح کرد که سوزندان قرآن، «اقدامی زننده و غیرهمدلانه است که به دانمارک و منافع این کشور آسیب وارد می‌کند.»

قانون جدید در فصل دوازدهم مقررات کیفری دانمارک که مربوط به مباحث امنیت ملی است گنجانده خواهد شد. وزیر دادگستری دانمارک گفت محافظت از امنیت ملی انگیزه اصلی برای این اقدام است.

او تصریح کرد: «ما نمی‌توانیم بیکار بنشینیم تا چند نفر هر کاری را برای تحریک به واکنش‌های خشونت‌آمیز انجام دهند.»

این قانون اهانت به انجیل، تورات و صلیب را نیز محکوم می‌کند. کسانی که این قانون را نقض کنند ممکن است با جریمه و تحمل حبس تا ۲ سال محکوم شوند.

حدود ۱۰ روز پیش هم «لارس لاک راسموسن، وزیر خارجه دانمارک در یک تماس تلفنی با همتای الجزایری خود از اقدام عده‌ای در سوزاندن قرآن در کپنهاگ، پایتخت دانمارک «ابراز تأسف و عذرخواهی» کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    4 0
    اگر میدونستید که قرآن چقدر ارزشمنده بهش نمیگفتی شی مذهبی. خدا همه رو با نور قرآن آشنا کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس