نگرانی شدید صهیونیست‌ها از افزایش شلیک راکت در کرانه باختری

یک روزنامه صهیونیستی نوشت که سازمان‌های امنیتی این رژیم به شدت نگران افزایش موارد شلیک راکت در کرانه باختری هستند.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری‌زبان هاآرتص در گزارشی به افزایش شلیک راکت و موشک از مناطق مختلف در کرانه باختری به ویژه «جنین» اشاره کرد و نوشت که نهادهای امنیتی صهیونیستی به شدت از افزایش این پدیده نگران هستند؛ پدیده‌ای که تا یک سال پیش صرفا مختص غزه بود.

به نوشته وبگاه خبری العهد، هاآرتص نوشت که شلیک راکت به خصوص در جنین، علاوه بر افزایش موارد استفاده از مواد منفجره در عملیات‌های مقاومت در مناطق مختلف کرانه باختری، تحول جدیدی است که نشان می‌دهد گروههای حاضر در کرانه باختری دانش ساخت مواد منفجره را فرا گرفته‌اند.

طبق این گزارش، کرانه باختری شاهد یک تحول نظامی قابل توجه است و تاکنون چندین مرتبه گروههای فلسطینی اقدام به پرتاب موشک‌ها و راکت‌های دست‌ساز به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرده‌اند.

هاآرتص نوشت: این پدیده ما را به یاد غزه می‌اندازد که در ابتدا با راکت‌های دست‌ساز شروع کردند و اکنون پس از دو دهه به تدریج پیشرفت کرده و برد و دقت و تخریب موشک‌هایشان را افزایش داده‌اند».

در تاریخ ۱۵ آگوست ارتش اسرائیل در صفحه توئیتر خود مدعی شد که در سه ماه گذشته شش تلاش برای شلیک راکت از کرانه باختری به سمت شهرک‌ها را ناکام گذاشته است» در همان زمان گردان «العیاش» در شهر جنین (شمال کرانه باختری) اعلام کرد که یک راکت دست ساز به نام «قسام ۱» به سمت شهرک صهیونیست‌نشین «شاکید» در غرب جنین شلیک کرده است.

به نوشته وبگاه العهد با وجود تمرکز تل‌آویو بر جلوگیری از انتقال تجربه ساخت موشک از غزه یا لبنان به کرانه باختری، مدتی است که در کرانه باختری نیز، گروه‌های مقاومت موفق به تولید راکت شده‌اند و از آن علیه نظامیان اشغالگر و شهرک‌های صهیونیست‌نشین استفاده می کنند. امری که به باور تحلیلگران می‌تواند تعبیر یک کابوس برای صهیونیست‌ها باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    1 0
    اگه راکت دست ساز واسه کفتارهاای اسقاطیلی کابوسه پس عماد, قیام وفتاح هایپرسونیک چیه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس