نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چندماه گذشته شرایط نامطلوبی را تجربه کرده و درصدد این است تا یک راه برون رفت از شرایط فعلی پیدا کند.

سرویس جهان مشرق - از ابتدای بازگشت نتانیاهو به قدرت و روی کار آمدن دولت جدید راستگر در سرزمین های اشغالی، ‌ شرایط وخیمی بر رژیم صهیونیستی حاکم شده است که سر منشاء این مسئله، بازگشت نتانیاهو به قدرت است. مخالفان وی بارها نسبت به روی کارآمدن دولت نتانیاهو و تبعات آن هشدار داده بودند و اکنون با گذشت زمان، صهیونیست ها متوجه خطر جدی نتانیاهو و دولت وی شده اند.

سیاست های نتانیاهو در هشت ماه نخست باعث آن شده است که جایگاه خود را در افکار عمومی صهیونیست ها از دست داده و رقیب وی، بنی گانتز به عنوان گزینه بهتر برای نخست وزیری در نظر گرفته شود. در همین رابطه بر اساس آخرین نظر سنجی ها، شکاف قابل توجهی میان نتانیاهو و بنی گانتز در موضوع مناسب بودن برای سمت نخست وزیری ایجاد شده است، بنی گانتز با کسب ۳۹ درصد، از بنیامین نتانیاهو با ۳۴ درصد، جلوتر است.

به گفته وب سایت صهیونیستی اخبار ۱۲، ‌ در مورد مناسب بودن برای سمت نخست‌وزیری، شکاف به نفع بنی گانتز در برابر بنیامین نتانیاهو به ابعادی رسیده است که از ماه مارس تاکنون بی سابقه محسوب می شود.

رژیم صهیونیستی در فکر ترور فرماندهان ارشد مقاومت فلسطین/ حماس: پاسخ سخت می‌دهیم

اخبار ۱۲ در گزارش مذکور آورده است که بر اساس آخرین نظرسنجی ها در سرزمین های اشغالی، ‌ بسیاری از صهیونیست ها معتقدند که دولت سابق (دولت بنت - لاپید) عملکرد بهتری نسبت به دولت بنیامین نتانیاهو داشته است. در حوزه مسائل اقتصادی ۶۹ درصد از پاسخ دهندگان عملکرد دولت نتانیاهو را بد ارزیابی می کنند و معتقدند که عملکرد دولت سابق در حوزه مسائل اقتصادی نسبت به دولت نتانیاهو بهتر بوده است. این مسئله نشان می‌دهد افکار عمومی با دولت نتانیاهو در سرزمین های اشغالی همراه نیست، واقعیتی که به هیچ عنوان خوشایند نتانیاهو و دولت راستگرای وی نیست.

دولت نتانیاهو از زمان روی کار آمدن خود و با مطرح کردن طرح "اصلاحات قضائی" باعث شکل گیری اعتراضات سراسری در سرزمین های اشغالی شده است که این اعتراضات تا به امروز ادامه دارد و سی و چهارمین هفته خود را سپری میکند. اصلاحات قضائی، چیزی به جز اختلاف و نزاع داخلی برای صهیونیست ها به ارمغان نیاورده است. اکنون در همه جا، بنیامین نتانیاهو، مقصر اصلی این اختلاف و گسست در جامعه و ارتش رژیم صهیونیستی اشاره می شود. سیاست های نتانیاهو باعث شده است که در حال حاضر رژیم صهیونیستی با پدیده شکاف داخلی در ارتش خود به دلیل اعتراضات به طرح اصلاحات قضائی روبه‌رو شود. فرماندهان و مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی با آگاهی به این مسئله، شدیدا نسبت به عواقب و تبعات جدی این موضوع و از هم‌پاشیدگی ارتش هشدار داده و از آینده تاریکی که در مقابل ارتش این رژیم قرار دارد، واهمه دارند.

رژیم صهیونیستی در فکر ترور فرماندهان ارشد مقاومت فلسطین/ حماس: پاسخ سخت می‌دهیم

همچنین در حوزه مسائل امنیتی، ‌ دولت فعلی رژیم صهیونیستی ناکام ترین دولت پس از انتفاضه دوم بوده است. به گفته رسانه های صهیونیستی، در سال جاری، ۳۵ صهیونیست طی حملات اسشتهادی نیروهای فلسطینی به هلاکت رسیده اند، آماری که به گفته رسانه های صهیونیست پس از انتفاضه دوم فلسطینیان بی سابقه بوده است. به گفته وب سایت اخبار ۱۲ سال ۲۰۲۳ در ماه اوت به سخت ترین سال کشور از زمان پایان انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۵ تبدیل شد. آماری که در مقایسه با دولت بنت - لاپید، یک شکست جدی محسوب می‌شود. ناکامی های پی در پی نتانیاهو باعث آن شده است که وی در فکر یک راه برون رفت از این شرایط و بهبود دادن به جایگاه خود در افکار عمومی باشد.

مسئله اصلی که در حال حاضر تبدیل به یک بحران جدی امنیتی برای دولت نتانیاهو شده است، افزایش نفوذ نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری است. حملات استشهادی فلسطینیان در سرزمین های اشغالی، در سال جاری باعث نارضایتی صهیونیست‌ها از دولت نتانیاهو شده است. اکنون کرانه باختری به یک تهدید و چالش جدی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. صهیونیست ها به شدت از این امر که کرانه باختری تبدیل به یک جبهه جدید علیه آنها شود و همانند غزه، نیروهای مقاومت فلسطینی در این منطقه توانایی شلیک راکت به سمت مناطقی اشغالی را بدست بیاورند، به شدت هراسان هستند.

رژیم صهیونیستی در فکر ترور فرماندهان ارشد مقاومت فلسطین/ حماس: پاسخ سخت می‌دهیم

برجسته شدن تهدید کرانه باختری و حملات استشهادی در سال جاری، بیش از پیش به وجهه نتانیاهو صدمه وارد کرده و او را به فکر یک اقدام اساسی علیه گروه های مقاومت انداخته است. بر اساس اخبار منتشر شده، در روزهای اخیر فرماندهان مقاومت فلسطین مطلع شده اند که پس از جلسه کابینه امنیتی به ریاست نتانیاهو، رژیم صهیونیستی درصدد ترور هدفمند برخی از رهبران مقاومت فلسطین است.

در واقع نتانیاهو در این فکر است که با ترور و حذف برخی از فرماندهان ارشد مقاومت فلسطین و آسیب به گروه‌های مقاومت، شرایط را به نفع خود بهبود بخشد. انتشار خبر تصمیم جلسه نتانیاهو با کابینه امنیتی، ‌ بازخورد مقاومت فلسطین را به همراه داشت. روزنامه الاخبار به نقل از منابع آگاه در نوار غزه نوشت: پاسخ گروه های مقاومت (سازمان حماس و جهاد) به هرگونه عملیات ترور فرماندهان خود، فراتر از چیزی است که صهیونیست ها تصور آن را می‌کنند. صالح العاروری، مقام ارشد سازمان حماس تهدید کرد: عملیات ترور منجر به جنگ منطقه ای خواهد شد. یکی از نگرانی های صهیونیست ها در صورت شروع جنگ، ورود دیگری سازمان های محورمقاومت به منظور پشتیبانی از نیروهای مقاومت فلسطین است.

رژیم صهیونیستی باید بداند چنانچه دچار خطای محاسباتی شده و دست به اقدام علیه فرماندهان ارشد مقاومت فلسطین بزند، ‌ تبعات غیر قابل جبرانی در انتظار آن خواهد بود. باوجود اختلاف و شکاف داخلی در سرزمین های اشغالی و همچنین عدم انسجام داخلی در ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل اعتراضات به اصلاحات قضائی، ‌ شرایط به گونه ای نیست که صهیونیست ها آماده ورود به یک درگیری گسترده با مقاومت فلسطین باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    9 11
    اگه راست میگید به جای کشتن مردم اسرائیل بروید خود نتانیاهو رو به درک واصل کنید
    • پری مجرد 44ساله IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      3 11
      خاک بر سرت با این کامنت سخیفی که گذاشتی احمق نمیدانی که مردم اسرائیل کسانی هستند که خاک فلسطین رو اشغال کرده اند و دشمن مردم فلسطین اند و لذا همشون مهدورالدم اند
    • بختیاری IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      7 5
      مردم اسرائیل؟؟؟ چیزی بنام اسقاطیل وجود نداره این بزدل ها کلا متجاوز و وحشی هستند.اگر چندنفر مسلح همراه با زن وبچه وارد محل زندگی شمابشن و چندنفر از خانواده شمارو بکشن و قصد داشته باشن تا آخرین نفر شمارو کشته و صاحب ملک و خانه شما شوند در مقابل چه میکنید؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
      0 0
      پری ۴۴ساله خاک به تو افراطی نباش
  • سینا IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    4 13
    آقای نتانیاهو شما برو قبرِ خودت را بِکَن. تو هیچ غلطی نمی توانی بُکُنی.
    • بنیامین نتانیاهو IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      6 2
      وقتی داشتم مشرق میخوندم پیامت رو دیدم سینا جان تو رو خدا بهم رحم کن
  • TR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    5 2
    امپراطوری ایران دوباره زنده شده است
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    12 3
    خب به درک،بما چه مربوطه،ما غصه دریاچه ارومیه رو بخوریم خشک شدن تالاب ها نشست زمین اطراف شهرها بی آبی مسئولین بی لیاقت خائن
  • Ho IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    5 12
    یک زمانی ادعای نیل تا فرات را داشتن
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    1 3
    بتازکی توخبرها آمده بود الهام آذربایجان گفته که حامیان ارمنستان را سرکوب کرده واهداف خود را به آنان تحمیل میکنیم .آنقدر خونم بجوش آمد که اگر صدتا ازقماش آنها روبرویم قرار میگرفتند درکسری ازثانیه همه آنان را ازبین میبردم این احمق منظورش ایرانیان بوده است باباجان مماشات بسه والله قسم اگر ترکیه هم وحتی ناتو را به اینجا بیاورند دربرابر همه آنان می ایستیم وآذربایجان را به ایران ملحق میکنیم چطور بخودتان اجازه میدهید که حرفهای نسنجیده ایی این احمق نفهم بزند .خود دولت آذربایجان را درکمتر از۲۴ ساعت میشه منهدم کرد پی چرا ساکت هستیدبمن اجازه دهید تا سرعلی اف را برایتان بیاورم
  • US ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 0
    رژیم صهیونیستی در فکر ترور فرماندهان ارشد مقاومت فلسطین Netanyahu has assassinated hundreds of people including General Soleimani. Why people don't assassinate this scum mass murderer. He should be assassinated now
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 0
    به جای منتظر موندن برای شهادت فرماندهان مقاومت باید پیش دستی کنیم و فرماندهان ارشد صهیونیست رو به درک واصل کنیم. منتظرم بمونیم فرماندهان مقاومت شهید بشن بعد پاسخ بدیم؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس