کد خبر 1521524
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
اربعین

جوانان ۱۵ تا ۳۵ساله، ۵۰درصد از زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲هستند

به گزارش مشرق، به‌رغم تلاش چندین ساله دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و رسانه‌های معاند برای کمرنگ کردن شعائر دینی بین مردم ایران و به‌خصوص جوانان، اما آمار شرکت ایرانیان در مراسم‌های مذهبی و به‌طور ویژه‌تر در محرم و راهپیمایی اربعین به خوبی نشان‌دهنده شکست بزرگ دشمنان این مرز و بوم است.

جوانان، عنصر جدانشدنی هیئت‌ها و مراسم‌های مذهبی

مخاطب تمامی پویش‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان برای ضربه به انقلاب اسلامی، نسل جوان است. چرا که آینده ایران و جمهوری اسلامی توسط جوانان ساخته خواهد شد و اگر دشمنان بتوانند رگ خواب نسل جوان را به ‌دست گیرند تقریبا راه آسانی برای پیشبرد اهداف خود داشته‌اند. جوانان معتقد و متدین ایرانی اما برخلاف تبلیغات دشمنان با وجود برخی مشکلات در کشور، همچنان پای اعتقادات و رسم و رسم خود ایستاده‌اند. مراسم‌های حسینی محرم امسال به خوبی این موضوع را بیان می‌کند؛ یعنی برخلاف تمام زحمت‌های رسانه‌های غربی که به‌منظور قانع کردن جوانان برای نپوشیدن لباس مشکی محرم کشیده بودند، تعداد مشکی‌پوشان محرم بیشتر و شعار یا حسین بلندتر شده بود. در حقیقت علاقه جوانان به عزاداری امام حسین(ع) یک علاقه ماندگار است. وقتی آنان می‌بینند عده‌ای در تلاشند تا اعتقاداتی را که سالیان سال به آن پایبند بودند نفی ‌کنند، عکس‌العمل نشان خواهند داد. چرا که این علایق بسیار عمیق و دیرینه است. در ادامه و از نگاه آمار منتشر شده حضور جوانان، نوجوانان و حتی کودکان در پاسداشت شعائر حسینی را مرور می‌کنیم.

سهم ۵۰درصدی جوانان در راهپیمایی اربعین

محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در بازدیدی که روز جمعه ۳شهریور ماه از قرارگاه اربعین فراجا داشت، ۵۰درصد زائران خروجی از مرزها را جوانان ۱۵تا ۳۵ساله خواند و این موضوع را دلیلی محکم برای توجه ویژه نسل جوان به دینداری و عشق به ائمه و امام حسین(ع) دانست. در واقع اینکه راهپیمایی اربعین هرسال از سال گذشته پرشورتر برگزار می‌شود و تعداد جوانان و کودکان ایرانی نیز در این راهپیمایی هرساله افزایش می‌یابد، نشان می‌دهد نقشه‌های دشمنان ایران و اسلام پشت سر هم با شکست مواجه می‌شود و گویا آنان دریافته‌اند که هیچ زمانی موفق به ایجاد جدایی میان ایران با مقدسات خود نخواهند شد، اما حضور چشمگیر جوانان در اربعین تنها مختص به امسال نبوده است، بلکه تقریبا در ۱۰ سال گذشته این قشر جوان بود که پرچم‌دار حضور در راهپیمایی اربعین حسینی بوده است. به همین دلیل طبق سنوات گذشته امسال جوانان و به‌خصوص پسران و دختران دهه هفتادی، حضوری پررنگی در راهیپمایی حسینی خواهند داشت.

افزایش ۴۰درصدی حضور مردم در هیئت‌ها نسبت به سال قبل

پیش از شروع محرم ۱۴۰۲، رسانه‌های ضدانقلاب با همراهی برخی عناصر داخلی تلاش کردند تا با راه انداختن پویش‌هایی مثل «محرم امسال سیاه نپوشید» و یا هشتگ «تحریم محرم» عزاداری محرم را از رونق بیندازند، اما با شروع ایام محرم و حضور پرشور در این مراسم‌ها، جوانان ایرانی ثابت کردند در هر شرایطی و با

هر سختی، پای عشق خود به اهل‌بیت(ع) ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند مجالس اهل‌بیت(ع) کم‌رونق و کم‌جمعیت شود؛تا جایی که به‌ گفته کارشناسان و ثبت قاب‌هایی ماندگار از این عزاداری‌ها، جمعیت حاضر در مجالس محرم امسال، بیشتر از سال‌های گذشته و براساس افکارسنجی‌های سازمان تبلیغات اسلامی ۴۶ درصد از مردم هم در دهه محرم هر شب به محافل عزای حسینی رفته‌اند. همچنین جمعیت محرم امسال نسبت به سال‌های گذشته ۴۰درصد افزایش داشته است.

۱۰هزار کودک زیر ۵سال در راهپیمایی اربعین

بعد از حضور باشکوه مردم و علی‌الخصوص جوانان در مراسم محرم امسال و در ادامه آیین بدرقه زائران حسینی، آمارها از حضور چشمگیر جوانان و حتی خردسالان در راهپیمایی

اربعین ۱۴۰۲خبر می‌دهد. در همین زمینه از دیگر آمارهای جالبی که پیش‌تر ستاد مرکزی اربعین منتشر کرده بود، حضور ۱۸درصدی زائران کودک در راهپیمایی اربعین پیش روست. آمار دیگری که چندی پیش در رادیو اربعین اعلام شد، حضور بیش از ۱۰هزار کودک زیر ۵سال در مراسم راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲است. این آمار در حالی در سامانه سماح ثبت شده است که شاید بسیاری از زائران، بدون ثبت‌نام در سماح به پیاده‌روی اربعین بروند .

حضور ۱۰۰ هزار نفری مردم در بدرقه باشکوه زائران اربعین در میدان آزادی

مراسم اجتماع اربعینی‌ها و آیین بدرقه زائران حسینی در میدان آزادی تهران جمعه ۳شهریورماه از ساعت ۲۰ با حضور چشمگیر مردم برگزار شد. به‌گفته شهردار منطقه ۹ بیش از یکصد هزار نفر از شهروندان تهرانی در آیین بدرقه زائران حسینی در میدان آزادی حضور پیدا کردند. همچنین مراسم آیینی بدرقه و چاووشی‌خوانی برای بدرقه عاشقان و زوار سیدالشهدا(ع) به همت جبهه فرهنگی انقلاب و ستاد اربعین شهرداری تهران در قالب رویداد« محرم شهر» بیش از ۲۰روز است در میدان آزادی در حال برگزاری است، اما نکته جالب مراسم بدرقه زائران اربعینی که باعث شد کاربران فضای مجازی نیز به آن واکنش نشان دهند، به یغما رفتن تلاش چندین ماهه براندازان برای سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبدیل میدان آزادی به یکی از مراکز فساد خود بود. ثبت قاب‌های زیبا و چشمگیر از حضور یکصد هزار نفری جوانان تهرانی در این مراسم به قدری چشم‌نواز بود که ضدانقلاب‌ها و رسانه‌های معاند حتی جرأت بازتاب این مراسم را در برنامه‌های خود نداشتند.

منبع:همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 0
    این 50 درصد5درصدجامعه هم درسن خودشون نیستند بجای پیاده روی بسترازدواج واشتغال بایدفراهم بشه
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    1 1
    خوش به سعادتشون سلام مارو به ارباب بی کفن برسونید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس