کد خبر 1521744
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

در این نوشتار به معرفی ۵ سایت برتر حقوقی می پردازیم.

بهترین سایت های حقوقی و قضایی در ایران

با پیدایش و توسعه سایت‌ها و منابع آنلاین حقوقی و قضایی، افراد حالا می‌توانند آسان‌تر به اطلاعات و خدمات حقوقی مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. اما بهترین سایت‌های حقوقی و قضایی کدامند؟

استفاده از سایت‌های حقوقی و قضایی این امکان را برای کاربران به ویژه کاربران غیر حقوقی فراهم ساخته است که به زبان ساده پاسخ سوالات حقوقی خود را دریابند، با جدیدترین موضوعات آشنا شوند و درک بهتری از مفاهیم حقوقی که برای ایشان اثرآفرین است به دست آورند.

برای مثال می‌توان از طریق مطالعه یک سایت حقوقی به راحتی به فرق بین کیفرخواست و جلب به دادرسی پی برد. می‌توان میزان دیه را در هر سال شناسایی کرده و دیه هر عضو را دریافت. می‌توان وضعیت و سرنوشت آپارتمانی که پیش خرید شده است را کشف کرد و هزاران مثال دیگر که بر ضرورت استفاده از سایت‌های حقوقی و قضایی تاکید دارند.

حال که پذیرفتیم استفاده از سایت‌های حقوقی ضروری است، سوال آن است که از کدام سایت استفاده کنیم؟ در اینجا به معرفی تعدادی از مهم‌ترین سایت‌های حقوقی و قضایی می‌پردازیم:

بنیاد وکلا

اولین وب سایتی که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، وب سایت گروه بنیاد وکلا است. گروه بنیاد وکلا از تعداد قابل توجهی، مشاور حقوقی، کارشناس حقوقی و وکلای پایه یک تشکیل شده است. خدماتی که گروه بنیاد وکلا ارائه می‌دهد، شامل مشاوره آنلاین، حضوری و تلفنی؛ تنظیم قرارداد، تنظیم شکواییه، دادخواست، لایحه؛ قبول وکالت در دعاوی و دفاع از دعاوی است.

وب سایت بنیاد وکلا که در آدرس https://www.bonyadvokala.com/ قابل دسترس، امکان دریافت مشاوره آنلاین و تلفنی با مشاوران و وکلای بنیاد را فراهم ساخته است. همچنین در سایت یاد شده می‌توان آخرین مطالب و مقالات حقوقی را مطالعه کرده، با پرسیدن سوالات خود پاسخ را در همان فضای سایت دریافت کرد و نیز از سوالات و پاسخ‌های سابق استفاده نمود. استفاده از خدمات سایت نیازمند عضویت در سایت دارد که به صورت رایگان و ظرف چند دقیقه صورت می‌پذیرد.

یاسا

دومین وب سایتی که قصد داریم معرفی کنیم، وب سایت یاسا است. یاسا یک موسسه حقوقی است که خدمات حقوقی من جمله مشاوره، تنظیم اسناد و لوایح، وکالت دادگستری در مراجع حقوقی و قضایی را ارائه می‌دهد.

همچنین وب سایت مجموعه یاسا که در آدرس https://www.yasa.co/ قابل دسترس است، امکان ثبت آنلاین سوالات و مشکلات حقوقی و دریافت پاسخ آن‌ها را فراهم ساخته است. از دیگر امکانات سایت می‌توان به مقالاتی اشاره کرد که به طور منظم به روز رسانی می‌شوند و نیز خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی سایت.

شکایت ۲۴

سامانه حقوقی شکایت ۲۴ به طور تخصصی بر روی شکایت‌های عمومی تمرکز دارد. در واقع برای موضوعات تخصصی حقوقی مانند طلاق، چک، مالیات، ثبت اسناد و مواردی از این قبیل در بستر اینترنت مطالب متنوع زیادی به چشم می‌خورد.

در مقابل برای شکایت‌هایی که در زندگی روزمره افراد بیشتر اتفاق می‌افتد مطالب چندانی دیده نمی‌شود.

شکایت ۲۴ و متخصصین آن به طور ویژه به ارائه راهکارهای حقوقی جهت شکایت از اصناف مانند نانوایی و پست، شکایت از ادارات و سازمان‌های دولتی و نیمه دولتی و خصوصی، شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی و سایر تخلفات فضای مجازی و همه انواع حقوق شهروندی می‌پردازد.

آگاه‌سازی این سامانه در راستای سوق دادن مخاطبین به سوی احقاق حقوق از دست رفته خود ولو ناچیز باعث محبوبیت شکایت ۲۴ میان کاربران اینترنتی شده است.

وکیل کار ۲۴

در آمار رسمی منتشر شده میزان پرونده‌های حقوقی که به دعاوی اداره کار اختصاص دارد، ۱۲ درصد در قیاس سالانه است. با این توضیح بسیاری از وکلا حداقل یک تا دو پرونده در ماه از سوی دعاوی کارگر و کارفرما خواهند داشت.

با تخصصی شدن حرفه وکلا مانند سایر موارد، امکان مراجعه به وکیل متخصص در دعاوی اداره کار برای مردم بسیار اهمیت دارد. در دعاوی کارگر و کارفرما صحبت مبالغ مهمی مانند حق بیمه، حق سنوات و حقوق ماهیانه کارگر وجود دارد. از طرفی تخلفات کارگر در کارگاه برای کارفرما مسئولیت فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

تنظیم دادخواست تخصصی و لایحه دفاعیه در کنار مقالات راهنما، از خدمات تاثیرگذار وکیل کار ۲۴ به مردم است. در این سایت امکان دریافت مشاوره حقوقی نیز به صورت غیرحضوری برای کاربرات وجود دارد.

مشاوره ۲۴

وب سایت مشاوره ۲۴ هم تنها با ارائه یک خدمت در بازه زمانی کوتاهی به محبوبیت رسید. مشاوره حقوقی راهکاری است که بسیاری از مردم در هنگام مواجهه با مشکل حقوقی یا کیفری به دنبال آن هستند. در بسیاری از مواقع افراد ترجیح می‌دهند قبل از هرگونه اقدامی یک مشورت اولیه با وکیل داشته باشند و خیالشان از بابت قدم‌های بعدی راحت شود بدون آن که نیاز به هزینه گزافی باشد.

در سایت مشاوره حقوقی شما در کنار امکان رزرو وقت و گفتگو با متخصص می‌توانید به مقالات متنوع و تخصصی این مجموعه نیست به صورت رایگان دسترسی داشته باشید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس