کد خبر 1522194
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
فعالیت رسمی «شبکه کتاب» در تلوبیون آغاز شد

مراسم آغاز به کار رسمی «شبکه کتاب» در تلوبیون با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فضای مجازی صداوسیما و مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

به گزارش مشرق، نخستین شبکه تلویزیونی اینترنتی «کتاب» سال گذشته همزمان با برگزاری سی امین دوره هفته کتاب و پس از امضای تفاهم‌‎نامه این شبکه با معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما و اخذ مجوز تأسیس و راه‌‎اندازی شبکه اختصاصی کتاب در بسترهای مجازی طرح‎‌ریزی و پایه‌گذاری شد.

پس از چندماه فعالیت آزمایشی، مراسم آغاز به کار رسمی شبکه کتاب در تلوبیون با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامرضا نوری، معاون فضای مجازی صدا و سیما و علی رمضانی، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در ساختمان معاونت فضای مجازی صداوسیما برگزار شد.

کتاب کالای مورد نیاز همه مردم با سلیقه‌ها و سنین مختلف است

یاسر احمدوند در این مراسم گفت: طی این مدت این شبکه زیرنظر مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و گروه حرفه‌ای به طراحی، ساماندهی و تولید برنامه‌های مختلف فعالیت می‌کرد. این شبکه کتاب‌محور که فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند، به یک نهاد یا سازمان، مربوط نیست؛ زیرا کتاب کالای مورد نیاز همه مردم با سلیقه‌ها و سنین مختلف است.

احمدوند ادامه داد: در این میان استقبال قابل تحسین از نمایشگاه کتاب تهران نمونه آن است، بزرگترین اجتماع جامعه، حول موضوع کتاب صورت می‌گیرد، میلیون‌ها نفر از نمایشگاه بازدید می‌کنند و این موضوع در دنیا نظیر ندارد.

وی افزود: چنین سرمایه‌گذاری فرهنگی افتخارآمیز است، این سطح از علاقه‌مندی، می‌طلبد که کتاب، رسانه مستقل و سراسری داشته باشد تا اخبار، رویدادها و موضوعات کتابی را منتشر کرده و مخاطب از طریق این شبکه اخبار را پیگیری کند.

فعالیت رسمی «شبکه کتاب» در تلوبیون آغاز شد

احمدوند با اشاره به فعالیت آزمایشی این شبکه، توضیح داد: در زمان فعالیت آزمایشی، برنامه‌های باکیفیتی به همت همکاران شبکه کتاب تولید شده است که برای مخاطبان حرفه‌ای و عمومی کتاب و نشر در دسترس است. خوشبختانه کتاب موضوع قابل توجه و اهتمام صدا و سیما است به‌طوری که در تولید محتوا به موضوع کتابخوانی توجه ویژه‌ای می‌شود.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری به ترویج کتابخوانی تأکید ویژه دارند زیرا معتقدند که کتاب مسیر رشد کشور را هموار می‌کند.

سالانه حدود ۱۱۰ هزار عنوان کتاب در کشور تولید می‌شود

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۱۱۰ هزار عنوان کتاب در کشور تولید می‌شود، تأکید کرد: شبکه کتاب می‌تواند برای این کتاب‌ها برنامه داشته باشد. همه افرادی که از ایده تا مصرف در حوزه کتاب فعالیت دارند می‌توانند موضوع این شبکه باشند. امیدوارم اهتمام بیشتری در مراکز فرهنگی برای توجه و پشتیبانی از این شبکه انجام شود تا بتواند فعالیت کند.

غلامرضا نوری معاون فضای مجازی صدا و سیما نیز در این مراسم گفت: نقش اصلی تولید محتوا در شبکه کتاب، طی این مدت برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است، کار سازمان نیز زمینه‌سازی و پشتیبانی است که انجام می‌دهیم.

فعالیت رسمی «شبکه کتاب» در تلوبیون آغاز شد

او افزود: یکی از بخش‌های تأثیرپذیرفته حوزه رسانه است، رسانه قبل و بعد از اینترنت ۲ دنیای متفاوت است و گونه‌ها و روندهای جدیدی در حوزه اطلاع‌رسانی ایجاد کرده است.

معاون فضای مجازی صدا و سیما ادامه داد: در شبکه‌های تلوبیون سعی می‌کنیم به محتوای رسانه‌ها اضافه کنیم، در قالب معتبر و رسمی، محتوا منتشر می‌کنیم. کاربران در توزیع و استفاده بسیار مهم‌اند و تلوبیون نقش تأثیرگذاری در فضای مجازی دارد. تلوبیون در تلاش برای تغییر زیست‌بوم در رسانه‌های کشور است و امیدوارم با خلاقیت‌های مختلف برنامه‌سازان و مخاطبان شاهد رویدادهای خوبی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس