کد خبر 1522246
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
اربعین

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از اسکان نزدیک به ۱۸ هزار نفر روز از زوار اربعین حسینی در مراکز اقامتی شهر مهران خبر داد.

به گزارش مشرق، علی درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: استفاده از تمام ظرفیت دستگاه تعلیم و تربیت استان در جهت خدمت رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در دستور کار قرار دارد و اماکن آموزشی و اقامتی آموزش و پرورش استان در شهر مهران تاکنون میزبان نزدیک به ۱۸ هزار نفر روز از زوار اربعین حسینی بوده است.

وی همچنین به استفاده از ظرفیت محوطه و حیاط مدارس اشاره کرد و گفت: روزانه نزدیک به ۲ هزار وسیله نقلیه در فضاهای آموزشی و اقامتی مدارس جای داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: تمام ادارات آموزش و پرورش شهرستان و مناطق استان، آمادگی پذیرایی از زوار حسینی را دارند و در همین راستا نزدیک به ۱۳۰ مدرسه برای اسکان زائران در سطح استان در نظر گرفته شده است.

درویشی همچنین به همکاری با سایر نهادهای خدمت رسان به زائران حسینی در اربعین امسال پرداخت و گفت: نزدیک به ۳۰ مدرسه در اختیار سایر دستگاه‌های اجرایی برای خدمت به زائران اربعین قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در ادامه با اشاره به برپایی موکب‌های دانش آموزی آموزش و پرورش اضافه کرد: ویژگی بارز این موکب‌ها دانش آموز محور بودن آنان است که این کار با هدف ترویج معارف اهل بیت در بین دانش آموزان انجام می‌گیرد.

درویشی در پایان به انجام کارهای فرهنگی در این موکب‌ها اشاره کرد و گفت: در همین راستا توزیع بسته‌های فرهنگی و پوسترهای نذر ظهور در بین زائران در دستور کار قرار دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس