کد خبر 1522285
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
گزارش احساسی فیبا برای اسطوره؛ آخرین رقص حدادی

فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) به تمجید از حامد حدادی و آخرین حضور اسطوره ایران در جام جهانی پرداخت.

به گزارش مشرق، فدراسیون‌ جهانی بسکتبال (FIBA) با انتشار گزارشی احساسی، به تمجید از حامد حدادی، اسطوره بی‌تکرار تیم ملی بسکتبال ایران پرداخت که در ادامه آن را می‌خوانید.

فیبا نوشت: «حامد حدادی نامی است که در بین طرفداران بسکتبال در سراسر جهان طنین انداز است. این نماد ایرانی دوران حرفه‌ای پرافتخاری داشته و اکنون نیز در یکی دیگر از جام جهانی‌های بسکتبال به کار خود ادامه می‌دهد.

این بازیکن ۳۸ ساله مدت‌ها است که جایگاه خود را در تاریخ بسکتبال ایران تثبیت کرده است - اولین و تنها بازیکن ایرانی که در NBA بازی کرده است - حدادی چهار بار MVP کاپ آسیا شده و سه بار هم عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورده است. او همچنین در دو المپیک و اکنون نیز در چهارمین جام جهانی بازی کرده است.

گزارش احساسی فیبا برای اسطوره؛ آخرین رقص حدادی

با این حال، چیزی که حدادی را واقعاً قابل توجه می‌کند، تعهد بی‌دریغ او به بسکتبال است، حتی وقتی مصدوم است. حدادی در ابتدای سال دچار مصدومیت شدید از ناحیه آشیل پا شد که آرزوهای او برای حضور در این جام جهانی را به تردید انداخت، اما او به هیچ وجه از تلاش برای حضور در تیم ملی درست نکشید.

حدادی در این رابطه توضیح داد: بهبودی از دست این مصدومیت بسیار سخت بود. من ۸ ماه پیش یک مصدومیت سخت از ناحیه آشیل پا داشتم و بهبودی این مصدومیت به این سرعت راحت نیست. اما پزشکم، خانواده‌ام، همسرم و سایرین هر روز مرا تحت حمایت قرار دادند و من هم واقعا سخت کار کردم تا به زمین باز گردم. من بسیار مفتخرم که در چهارمین جام جهانی و اینجا هستم تا به هم تیمی‌هایم و تیمم کمک کنم.

حضور حدادی در زمین گواه استقامت و اراده بزرگ او است. او ممکن است الان ۱۰۰ درصد خود نباشد، اما همچنان همه چیز به تیم ایران می‌دهد - میانگین ۹.۵ امتیاز و ۶.۰ ریباند در هر بازی - در حالی که به رتبه پنجم برترین بلاکرهای تاریخ جام جهانی صعود کرده است. در حالی که ایران با شکست‌های متوالی مقابل برزیل و ساحل‌عاج از صعود به دور دوم جام جهانی ۲۰۲۳ باز مانده است، رهبر کهنه کار آن‌ها هر کاری که می‌تواند را برای کمک به نسل بعدی بسکتبال ایران انجام می‌دهد.

حدادی در این رابطه نیز گفت: ما به دنبال آینده‌سازی هستیم. برای بازیکنان جوان خوب است که مقابل تیم‌های بزرگ بازی کنند و در سطح بالا با بازیکنان بزرگ تنه به تنه شوند. من سعی کردم اینجا باشم تا تمام تجربیاتم را به آن‌ها انتقال دهم تا بهتر بازی کنند. همه آن‌ها بازیکنان خوبی هستند، اما تجربه‌ای ندارند.

گزارش احساسی فیبا برای اسطوره؛ آخرین رقص حدادی

البته حدادی چیزی فراتر از یک بسکتبالیست است. او با رهبری و فداکاری خود که الهام بخش بازیکنان جوان بی‌شماری در کشورش است، در واقع می‌توان او را نماد و الگوی تیم ملی ایران دانست. بنابراین، چه بازیکنی بهتر از حدادی وجود دارد که در دوره انتقال نسل بسکتبال ایران، به یک تیم جوان کمک کند؟ جای تعجب نیست که هم تیمی‌هایش از هر ثانیه حضور او لذت می‌برند.

ارسلان کاظمی درباره حدادی گفت: او اسطوره ما است، او بهترین بسکتبالیستی است که ایران تا به حال داشته است. اگر یائو مینگ را کنار بگذاریم، او بهترین بسکتبالیست آسیایی برای من است. بدیهی است که او از مصدومیت خارج می‌شود، چون واقعا تمام تلاشش را کرد که فقط در کنار تیم باشد و از هر طریق ممکن به ما کمک کند. مطمئنم که وقتی زمان بازنشستگی او از تیم ملی فرا برسد، همه دلشان برای او تنگ خواهد شد. بازیکنان جوان ما می‌دانند که او چه حضور درخشان و بزرگی در زمین و خارج از زمین برای ما داشته است. این به نوعی غم انگیز است که دیگر او را نداشته باشیم. کاش من وقت بیشتری با او می‌گذراندم.

گزارش احساسی فیبا برای اسطوره؛ آخرین رقص حدادی

تعهد حدادی به توسعه نسل بعدی بسکتبالیست های ایرانی گواهی بر شخصیت و عشق بزرگ این اسطوره به این ورزش است. دستاوردها نیز گویای بزرگی این ستاره هستند، اما این فداکاری و انعطاف پذیری اوست که او را واقعا متمایز می‌کند. حدادی علیرغم بهبودی از یک مصدومیت بزرگ، اینجا است و همچنان همه چیز را در زمین کنار گذاشته است - حدادی می‌داند که این آخرین جام جهانی او است و از هر لحظه لذت می برد.

اسطوره بسکتبال ایران در رابطه با این موضوع نیز گفت: این آخرین جام جهانی من است، بنابراین می‌خواستم برای بازی اینجا باشم. هم تیمی‌هایم می‌گویند این آخرین رقص است.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس