کد خبر 1522352
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر سوریه دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با نخست‌وزیر سوریه در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که به دمشق سفر کرده است، در دیدار با «حسین عرنوس» نخست‌وزیر سوریه درباره آخرین مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

نخست‌وزیر سوریه در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت این سفر گفت: «پیگیری توافقنامه‌های انجام شده در جریان سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سوریه و همچنین هیات سیاسی و اقتصادی سوریه به ایران خوب و مثبت است».

امیرعبداللهیان همچنین در بدو ورود به سوریه در جمع خبرنگاران درباره اهداف سفر خود به این کشور گفت: ما همواره رایزنی‌ها و مشورت‌های موفقی را با مقامات عالیرتبه سوریه و با همکارم جناب آقای «فیصل مقداد» در دمشق یا تهران داریم؛ با توجه به تحولات جدید در منطقه و صفحه جدید و مثبت روابطی که در منطقه شاهد آن هستیم.

امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر سوریه دیدار کرد

وی خاطرنشان کرد: سفری که اخیرا بنده به عربستان سعودی داشتم و از مقامات عربستان سعودی اظهارات مثبتی را در ارتباط با سوریه دریافت کردم امروز در دمشق هستیم تا پیرامون این مسائل و همجنین موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین‌المللی گفت‌وگو داشته باشیم.

وزیر خارجه کشورمان افزود: پیگیری توافقات روسای‌جمهور دو کشور در سفر اخیر آقای رئیسی به دمشق و سفر اخیر هیاتی کامل اعم از سیاسی و اقتصادی از سوریه به تهران یکی دیگر از اهداف این سفر است.

همچنین طبقه گفته سفیر ایران در لبنان امیرعبداللهیان به بیروت نیز سفر می‌کند و ضمن دیدار با مقامات این کشور، آخرین تحولات منطقه‌ای و لبنان را مورد بررسی قرار خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    0 0
    سوریه مگه نخست وزیر داره ؟! اشغالگران منظوره ؟
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
      0 0
      زرنزن حرام لقمه ی اسقاطیلی
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    0 0
    سوریه مگه نخست وزیر داره ؟! اشغالگران منظوره ؟
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
      0 0
      زرنزن حرام لقمه ی اسقاطیلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس