هشدار جدی اتحادیه جهانی کشتی/ تزریق سرم توسط کشتی گیران دوپینگ محسوب می شود

رئیس کمیته پزشکی اتحادیه جهانی کشتی ضمن هشدار به مربیان و کشتی گیران در آستانه حضور در رقابت های قهرمانی جهان، گفت: تزریق سرم جزو دوپینگ محسوب می شود.

به گزارش مشرق، دکتر بابک شادگان، بابیان اینکه مسئولیت پزشکی و کنترل دوپینگ مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد را بر عهده خواهد داشت، اظهار کرد: در جریان این مسابقات، پزشکان اتحادیه جهانی کشتی که قرار است در بازی های المپیک پاریس حاضر شوند تحت آموزش های لازم قرار می گیرند.

رئیس ایرانی کمیته پزشکی اتحادیه جهانی کشتی، افزود: یکی از مهمترین برنامه های ما در جریان برگزاری رقابت های قهرمانی جهان، مبارزه با تزریق سرم توسط کشتی گیران است تا جاییکه این اقدام به طور قطع دوپینگ محسوب می‌شود و با افراد متخلف مطابق با قوانین دوپینگ برخورد می شود.

وی در ادامه خبر داد: بر همین اساس و پیرو تاکید اتحادیه جهانی کشتی، در حال حاضر نیز برای چند کشتی‌گیر که اخیراً در جریان برگزاری مسابقات مختلف از سرم استفاده کرده‌اند، درخواست مجازات دوپینگ کرده ایم.

شادگان در ادامه گفتگو تصریح کرد: در مسابقات جهانی بلگراد بر روی این اقدام غیرقانونی بسیار حساس و جدی خواهیم بود و متخلفان طبق قوانین دوپینگ با محرومیت مواجه می شوند.

وی همچنین، گفت: این موضوع را باید کشتی گیران، کادرهای فنی و سرپرستان تیم های ملی کشورمان نیز جدی بگیرند تا مبادا با عواقب جبران ناپذیر آن مواجه شوند.

شادگان در پایان گفت: در حاشیه رقابت های جهانی بلگراد، من به همراه دکتر میرزایی در کنفرانس علمی اتحادیه جهانی کشتی سخنرانی خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    یکی توضیح بده داستان دقیقاً چیه و سرم مگه چه میکنه و..........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس