کد خبر 1522732
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
پاپ

پاپ فرانسیس  امروز (جمعه)  بعنوان نخستین رهبر کاتولیک های جهان وارد مغولستان شد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر افزود: پاپ که نخستین رهبر کاتولیک های جهان است که از مغولستان دیدن می کند با ارسال پیام «صلح و وحدت» به چین جهت بهبود روابط با واتیکان، وارد اولامباتور پایتخت این کشور شد.

این رسانه فرانسوی در ادامه گزارش نوشت: پاپ ۸۶ ساله در حالی امروز به وقت محلی وارد مغولستان شد که این کشور با یکهزار و ۴۰۰ کاتولیک، کوچک ترین جامعه مسیحیان کاتولیک جهان است اما این سفر اقدامی راهبردی به منظور تحکیم روابط واتیکان با روسیه و چین به شمار می رود.

بنابراین گزارش، پاپ امروز در سفری ۹ ساعته از رم به اولامباتور رسید، این دومین سفر مهم وی به این بخش از جهان پس از قزاقستان به شمار می رود.

درحالی که هواپیمای حامل وی از فراز آسمان چین عبور می کرد پیامی به «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین فرستاد که در آن خواستار سعادت و صلح برای رهبر و مردم آن کشور شد.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش داد: پکن نیز به پیام پاپ دراین زمینه پاسخ داد و خواستار تحکیم اعتماد متقابل با واتیکان شد.

این گزارش می افزاید: «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین دراین باره گفت: دعای خیر از جانب واتیکان بیانگر دوستی و حسن نیت است.

فرانس پرس در ادامه این گزارش افزود: این چهل و سومین سفر پاپ فرانسیس از زمان قرار گرفتن بعنوان رهبر کاتولیک های جهان است و اقدامی مهم برای باز نگاه داشتن درها جهت بهبود روابط با مسکو و پکن است که تاکنون دعوتی از پاپ به عمل نیاورده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    پاپ موجود خوبیه فقط از خدا کم خبره.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    آخرین باری که کشیش های مسیحی به مغولستان رفتند اتفاقات بدی برای جهان اسلام رخ داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس