کوین یامگا - عزیزبک امانوف

انتشار خبر شکایت عزیز بک آمانوف از باشگاه استقلال بار دیگر هواداران و مجموعه مدیریتی این باشگاه را در شوک فرو برد.

سرویس ورزش مشرق - در روزهای گذشته انتشار خبر رسیدن شکایت ۵۱۲ هزار دلاری عزیز بک آمونوف از باشگاه استقلال به سوژه اصلی رسانه‌های ورزشی، رادیو، تلویزیون و همچنین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

ادعای فرشید سمیعی

فرشید سمیعی یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال که در زمان مدیرعاملی علی فتح الله‌زاده عهده‌دار مسئولیت خطیر معاونت حقوقی باشگاه استقلال بود مدعی شده ایمیل‌های هشدار یا همان نوتیس‌های عزیز بک آمانوف(در مقطع مورد بحث – زمستان سال ۱۴۰۱) توسط فردی(مجهول الهویه) در باشگاه استقلال حذف شده(!) و به همین خاطر مسئولان این مجموعه نمی‌دانستند که باید نسبت به اقدامات فیفا و مدیر برنامه‌های عزیز بک آمانوف چه واکنشی نشان بدهند!

کریمی از کسی شکایت نکرده است

سمیعی همچنین عنوان کرده که حجت کریمی هم پس از نشستن روی صندلی مدیرعاملی باشگاه استقلال از این فرد مجهول الهویه شکایت کرده است که البته با پیگیری های ما در همین ارتباط مشخص شده هرگز چنین شکایتی از سوی مدیرعامل وقت (حجت کریمی) صورت نگرفته است.

خطر دو میلیون یورویی از بیخ گوش استقلال گذشت!/ چرا حجت کریمی از آن صحنه مهم فیلمبرداری کرد؟

اقدام غیرحرفه‌ای دوران فتح الله زاده

پس از خروج علی فتح الله زاده از باشگاه استقلال (در فروردین ماه سال جاری) و حضور سید حجت کریمی در پست مدیرعاملی باشگاه این موضوع بارها در رسانه‌ها عنوان شد که "پاسپورت عزیز بک آمانوف توسط باشگاه در اختیار او قرار داده شد تا پس از خروج از ایران بدهی اش به او پرداخت شود". اقدامی که کارشناسان مدیریتی در ماه‌های اخیر آن را یک رفتار غیرحرفه‌ای به ضرر باشگاه استقلال تلقی کرده و حالا نتیجه آن را می‌بینیم.

افشاگری درباره نوتیس کوین یامگا

اما درست در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و پس از افشاگری برخی سایتها از ماجرای نوتیسِ مدیر برنامه کوین یامگا (در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ و تکرار آن در فروردین)، بار دیگر نزدیک بود باشگاه استقلال چنین اشتباهی را مرتکب شود.

خطر دو میلیون یورویی از بیخ گوش استقلال گذشت!/ چرا حجت کریمی از آن صحنه مهم فیلمبرداری کرد؟

فیلمبرداری از سند پرداخت پول

سید حجت کریمی مدیرعامل وقت باشگاه در آن برهه در یک برنامه تلویزیونی رو به دوربین اعلام کرد: «در وضعیتی که یامگا درخواست گرفتن پاسپورتش را داشت ما با او برای پرداخت پولش در بانک قرار گذاشتیم و کارمند بانک را تا ساعتی پس از پایان کار هم نگه داشتیم ولی او نیامد».

او افزود: «یامگا برای دریافت پولش به بانک نمی‌رفت به همین خاطر او می‌خواست از ایران خارج شود اما من پاسپورت او را در اختیارش قرار ندادم و در نهایت او را به دفتر باشگاه آوردم و پولی که طلب داشت را شمردیم و همزمان از پرداخت پول فیلمبرداری کردیم تا سند داشته باشیم. در نهایت پس از گرفتن امضا از خودش و مدیر برنامه‌هایش گذرنامه او را در اختیارش قرار دادیم».

جلوگیری مدیرعامل قبلی از تکرار اشتباه

این اقدام حجت کریمی که در زمان ماجراهای آمانوف عضو هیأت مدیره باشگاه بود گرچه دربارۀ یامگا عادی تلقی شد، ولی حالا مشخص می شود او با این ذهنیت چنین اقدامی را ترتیب داد که اتفاقی مشابه با عزیزبک آمانوف، باشگاه استقلال را به دردسر نیندازد.

افراد نزدیک به حجت کریمی در این باره گفتند: «اگر این اتفاق در رابطه با یامگا تکرار می‌شد او به محض خروج از ایران شکایتی ترتیب می‌داد و باشگاه استقلال را بابت طلبش و غرامت دیرکرد آن به پرداخت دو میلیون یورو محکوم می‌کرد! اما در نهایت این ماجرا با اقدام به موقع مدیریت وقت باشگاه استقلال ختم به خیر شد».

خطر دو میلیون یورویی از بیخ گوش استقلال گذشت!/ چرا حجت کریمی از آن صحنه مهم فیلمبرداری کرد؟

اشتباهات «آمانوفی» درباره «سیلوا» هم رخ داده بود

این فرد نزدیک به مدیریت گذشته باشگاه استقلال در صحبتی که در این باره انجام داد گفت: «هر مشکلی در آن برهه رخ داده به دلیل کوتاهی‌هایی بوده که از بخش حقوقی باشگاه صورت گرفته. چرا که تمام مسائل قراردادها و ورود و خروج بازیکنان به کشور زیر نظر واحد حقوقی بوده که باید در این باره دقت عمل کافی را ترتیب می‌دادند».

این فرد مطلع از ماجراهای استقلال در فصل گذشته به موضوع قرارداد رافائل سیلوا و نحوۀ پرداخت مالیات این بازیکن اشاره کرد و گفت: «به یاد داریم که در بالای برگه قرارداد رافائل سیلوا به فارسی نوشته شده بود "پرداخت مالیات این بازیکن بر عهده خودش است اما زیر همان جملات، به زبان انگلیسی نوشته شده بود پرداخت مالیات بازیکن بر عهده باشگاه است" که همین موضوع باعث اختلاف نظر ۸۵ هزار دلاری بین سیلوا و باشگاه استقلال در ماه‌های ابتدایی سال جاری شد».

ناگفته نماند؛ در حال حاضر علاوه بر شکایت عزیز بک آمانوف گفته می‌شود رافایل سیلوا و ریکاردو ساپینتو مدافع برزیلی و سرمربی پرتغالی فصل گذشته استقلال نیز شکایت‌های مشابهی را ترتیب داده و قرار است به زودی احکام آنها نیز به باشگاه استقلال برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AS 7 IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    هر چی شد سر بیت المال سلامت پرداخت کنین از مال ملت !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس