کد خبر 1523066
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
واکنش درستکار به حضور مربی روسی در ایران + عکس

سرمربی تیم ملی کشتی، آزادکار جوان ایرانی را با یک لقب خاص و روحیه‌بخش خطاب کرد.

به گزارش مشرق، پژمان درستکار با انتشار فیلمی از کشتی‌های میلاد والی‌زاده لقب خاصی به این آزادکار جوان داد که حکایت از تلاش آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم دارد. درستکار در این پست با «شکارچی» خطاب کردن والی‌زاده نوشت: شکار کن پسر بی‌باک من.

میلاد والی‌زاده جوانترین عضو تیم ملی کشتی آزاد، پس از کسب عنوان نایب قهرمانی جام تختی به رقابت‌های رنکینگ‌دار بوداپست اعزام شد و توانست در نخستین رویارویی لهر آلمانی دارنده مدال برنز جهان را با ضربه فنی شکست دهد. والی‌زاده هر چند در برابر ریچارد زین آمریکایی شکست خورد اما در دیدار رو در رو برابر احمد محمدنژاد جوان به برتری رسید و ملی‌پوش وزن ۵۷ کیلوگرم لقب گرفت.

در وزن ۵۷ کیلوگرم کار میلاد والی‌زاده برای رسیدن به سهمیه المپیک راحت نیست بلکه او مسیر دشواری در پیش دارد زیرا در این وزن زلیمخان آباکاروف قهرمان جهان از آلبانی، به همراه ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک و طلای جهانی از ژاپن از آزادکاران سرشناس این وزن هستند. البته تنها این ۲ مدعی در وزن ۵۷ کیلوگرم نیستند بلکه بازگشت روس‌ها موجب شده تا مدعیان سایه زائور اوگویف دارنده مدال طلای جهان و المپیک را روی سر خود حس کنند. همچنین در این وزن زین‌ ریچاردز که با شکست توماس گیلمان به عضویت تیم ملی آمریکا درآمده نیز حضور دارد. زانبازار زاندابود از مغولستان و سن هاروتیونیان از ارمنستان دیگر مدعیان این وزن به شمار می‌روند.

حضور پرتعداد قهرمانان جهان و المپیک در وزن ۵۷ کیلوگرم موجب شده تا همگان به راه سخت موفقیت والی‌زاده اقرار کنند، زیرا والی‌زاده در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در جمع هشت نفر برتر وزن ۵۷ کیلوگرم نیست و ممکن است با قرعه سخت در این وزن مواجه شود. در وزن ۵۷ کیلوگرم وان هو زو از چین در جایگاه نخست و توماس گیلمان آمریکایی که در مسابقات جهانی حضور ندارد در جایگاه دوم قرار دارد. آباکاروف از آلبانی سوم و زانبازار زاندابود از مغولستان چهارم است.

زائور اوگویف قهرمان المپیک از روسیه و ری هیگوچی از ژاپن نیز در جمع رنکینگ‌داران نیستند. با توجه به رنکینگ وزن ۵۷ کیلوگرم اتحادیه جهانی کشتی، قرار گرفتن والی‌زاده در جمع پنج نفر برتر و کسب سهمیه مستقیم پاریس می‌تواند از وی یک شگفتی‌ساز بزرگ بسازد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی عصبانی AU ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    جوادی دیگری در راه تحول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس