شناور حامل سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس توقیف شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق با دستور قضائی توسط نیروی دریایی سپاه در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از قوه قضائیه، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با هماهنگی رئیس حوزه قضائی شهرستان پارسیان، رزمندگان ناوتیپ ۴۱۲ ذوالفقار منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

وی با اشاره به دستگیری ۴ نفر در این رابطه، خاطرنشان کرد: در بازرسی از این شناور بیش از ۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است. مرتکبان قاچاق سازمان‌یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا، شناور دخیل در امر قاچاق نیز به‌نفع دولت ضبط خواهد شد.

وی یادآور شد: سوخت‌های کشف شده از شناور مذکور هم طبق روال قانونی با دستور قضائی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی شده و به چرخه توزیع قانونی بر می‌گردد. پرونده شناور متخلف در سیر مراحل رسیدگی قضائی قرار دارد، دادگستری استان هرمزگان با همکاری ضابطین و نیروهای مسلح، راهبرد مقابله با قاچاق سازمان یافته سوخت را با قاطعیت ادامه می‌دهد و در راستای صیانت از سرمایه‌های ملی، لحظه‌ای تعلل و درنگ نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    0 0
    با سپاس فراوان از سپاه عزیز. اما دولتمردان باید باید راهکارهای اساسی بیندیشند. مگر چقدر از حجم عظیم قاچاق سوخت کشف میشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس