کد خبر 1523144
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
افزایش نرخ بیکاری سومین اقتصاد اروپا

آمارهای رسمی ایتالیا نشان می‌دهد، نرخ بیکاری در این کشور به طرز غیرمنتظره‌ای افزایش یافته و به ۷.۶ درصد رسیده است.

به گزارش مشرق، آمارهای اولیه نشان داده است، نرخ بیکاری در ایتالیا در ماه جولای پس از ۶ ماه متوالی کاهشی، به طرز غیرمنتظره‌ای افزایش یافته و به ۷.۶ درصد رسیده است.

اداره آمار ملی ایتالیا (ایستات) اعلام کرد، حدود ۷۳ هزار فرصت شغلی در این ماه از دست رفته است و برای نخستین بار در از ماه فوریه نرخ بیکاری در این کشور افزایش یافته است.

اقتصاددان‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند، نرخ بیکاری این کشور به ۷.۴ درصد کاهش یابد. در ماه مشابه سال گذشته نرخ بیکاری ۸ درصد بود.

با وجود آمار ضعیف ثبت شده در ماه جولای، در سه ماه منتهی به این ماه، نرخ اشتغال در ایتالیا همچنان ۰.۵ درصد در مقایسه با دوره فوریه تا آوریل افزایش را نشان می‌دهد.

آمارهای اولیه نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی ایتالیا به عنوان سومین اقتصاد بزرگ اروپا ۰.۳ درصد در بازه آوریل تا ژوئن نسبت به سه ماه پیش از آن کاهش یافته است.

در عین حال انتظار می رود، در سه ماهه بعدی هم نتایج ضعیفی دیده شود و این نتایج ناشی زا افزایش نرخ بهره در این کشور بوده است.

دولت این کشور به صورت پیش‌بینی کرده است تا تولیدناخالص داخلی ان در سال جاری یک درصد رشد کند. درحالی‌که تولیدناخالص داخلی ایتالیا سال گذشته ۳.۷ درصد رشد کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس