کد خبر 1523160
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
.

«الکساندر دوگین» فیلسوف روس اعلام کرد: لیبرالیسم تبلیغ شده از سوی کشورهای غربی یک هژمونی جهانی است که به سمت فاجعه و سقوط پیش می‌رود.

به گزارش مشرق، این فیلسوف روس روز شنبه در گفت‌وگو با اسپوتنیک اظهار داشت: در طول قرن بیستم، رقابت ایدئولوژیک لیبرالیسم با کمونیسم و فاشیسم، آن را قادر کرد تا با وعده آزادی بیشتر و استانداردهای زندگی بالاتر، حامیان زیادی جذب کند ولی با نگاهی عمیق‌تر به این تفکر به دیکتاتوری بودن آن پی خواهید برد.

وی گفت: فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به لیبرالیسم اجازه داد تا به عنوان ایدئولوژی بی رقیب و مسلط جهانی ظهور کند ولی در سال‌های گذشته به وضوح ثابت کرد که با وجود تحولات پوپولیستی در آمریکا و اروپا، نارضایتی فزاینده ای از ناتوانی نهادهای لیبرال در اقتصاد جهانی آشکار شده است. در همین زمان قدرت‌های نوظهور مثل روسیه، چین و هند پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای تجربه کرده‌اند.

این فیلسوف روس خاطر نشان کرد که لیبرالیسم هیچ راه حلی در سال‌های گذشته برای مشکلات اقتصادی ارائه نکرده و در فیلم‌های سینمایی برگرفته از این تفکر نیز چیزی جز نابودی جهان و محیط زیست دیده نمی‌شود که نشان دهنده خلاء درونی آن است؛ چراکه همه چیز در فردگرایی ضدانسانی و فرا انسانی خلاصه شده است.

به اعتقاد دوگین دستور کار سیاسی دولتمردان و نواندیشان آمریکایی نیز بر مبنای همین تفکر پسا انسانی است که در تلاش هستند تاریخ، مذهب، خانواده و نهادهای سنتی را نابود کنند ولی پس از پایان جنگ سرد، خودش انحطاطش را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: وقتی تمدن غرب با افتخار اعلام می کند که مرفه‌ترین جوامع در جهان را داراست به سادگی می‌توان با آمارها این تبلیغات را رد کرد. شهرهای روسیه، چین و یا پایتخت کشورهای اسلامی شرقی را در نظر بگیرید، خواهید دید که استانداردهای زندگی آنها کمتر از غرب نیست. به راحتی می‌توانید مکان‌های بسیاری در اروپای غربی یا ایالات متحده پیدا کنید که در وضعیت وحشتناکی قرار دارند. در دیترویت جمعیت معتادان به مواد مخدر هر روز در خیابان‌ها بیشتر می‌شوند.

دوگین ادامه داد: در تبلیغات و کارکردهای لیبرالیسم غربی می‌بینید که این مسئله تبلیغ می‌شود که اگر لیبرال نباشید محکوم به فنار و نابودی هستید و سعی می‌شود این تفکر بدون هیچ توضیحی به جهان تحمیل شود.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، این فیلسوف روس تمامیت‌خواهی (توتالیتاریسم) لیبرالیسم غربی را از نزدیک تجربه کرده و از یوتیوب، جی‌میل و آمازون حذف شده است. ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی علیه دوگین به خاطر نوشته هایش وضع کرده‌اند و در آگوست ۲۰۲۲، دختر ۲۹ ساله وی در یک حمله بمب گذاری شده توسط سرویس های امنیتی اوکراین به قتل رسیده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    خدا بر بانی جنگ اوکراین لعنت که دو کشور خوشگل را با خاک یکسان کرد
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    5 5
    دوگین فیلسوف! خخخخخ
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
      0 0
      نه فقط زیبا کلام فیلسوفه
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      1 0
      از نظر شماها بایدن باد شکم فیلسوفه ححححکح
    • Ali IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      3 0
      فیلسوف خان میشه تو نظر ندی دیگه غربگدا بیشعور
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • عمیر IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    دوگین دروغگین 😝😂
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس